Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Treść
Scenariusz

Ninjago: Mistrzowie spinjitzu

Zaklęcie (ang. Spellbound) - czterdziesty odcinek serialu animowanego Ninjago: Mistrzowie spinjitzu, szósty odcinek czwartego sezonu. W tym odcinku ósemka finalistów musi złapać Nyę, która ukradła Chenowi zaklęcie.

Wprowadzenie[]

Garmadon ujawnia swojemu synowi całą prawdę o swoim nauczycielu - Chenie.

Streszczenie[]

Na wyspę przybywa ośmiu finalistów Turnieju Żywiołów wraz Garmadonem. Tam czeka ich trudne zadanie - muszą polować na Nyę, która ma dowód przeciwko złemu zamiarowi Chena. Ten, kto ją złapie, automatycznie znajdzie się w finałowej rundzie. Podczas zadania Garmadon opowiada Lloydowi całą prawdę o swoim nauczycielu i o tym, jak pokonał Wężonów. Tymczasem Cole i reszta obmyślają plan ucieczki. W tym samym czasie Chen i Clouse wyłapują po kolei wszystkich mistrzów żywiołów. Nya zaś przekazuje Lloydowi zaklęcie zamieniające ludzi w Anakondowce. Wszyscy obawiają się kolejnej wojny.

Fabuła[]

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Akt I, część pierwsza[]

W sterowcu[]

Odcinek rozpoczyna się widokiem na sterowiec wożący dziewięciu pasażerów. Jay rozmawia z Griffinem o tym, kto następny wyleci z turnieju. Kai pyta Shade'a, dlaczego odmówił pokazania swoich pleców. Ten zaś grozi mu, że jak się znajdzie w kolejnej rundzie, to go rozłoży na łopatki. W tym samym momencie Pale Man filtruje ze Skylor, czego ta nie może znieść. Garmadon jest zdenerwowany, jego syn Lloyd patrząc na wyspę z lotu ptaka radzi reszcie nie patrzeć w dół. Neuro zaś nie wytrzymuje tego i idzie do kabiny pilota. Ale gdy Mistrz Umysłu otwiera drzwi kabiny, nikogo tam jednak nie zastaje.

Nowe zadanie[]

Nagle na ekranie monitora pojawia się Mistrz Chen. Prowadzący wita się z finałową ósemką i przypomina im, że walczą o Laskę Żywiołów, która jest główną nagrodą w Turnieju Żywiołów. Informuje ich, że dziś zamiast areny ma dla nich coś innego. Na monitorze pojawia się Nya, która przebywa gdzieś w dżungli. Kai jest zaskoczony widokiem na nią i mówi o tym Skylor. Mistrz Ognia sądzi, że jego siostra zdobyła dowód nikczemnych planów Kultysty. Natomiast Chen informuje wszystkich finalistów, że na wyspie pojawił się niezapowiedziany gość. Podaje im zasady: ten, kto złapie Nyę, zakwalifikuje się do finałowej rundy w trybie automatycznym. Kai słysząc to oznajmia reszcie, że Nya wykradła Chenowi zaklęcie. Jay jest zaskoczony półfinałowym zadaniem, Lloyd zaś mówi, że powinni ją znaleźć pierwsi.

Otwarcie się podłogi i użycie spadochronów[]

Rozpoczyna się zadanie. Chen zapowiada otwarcie się podłogi, które nastąpi za dziesięć sekund. Wiadomość zaskakuje całą dziewiątkę. Mistrz jednak ich uspokaja i oznajmia im, że dla bezpieczeństwa przygotował osiem spadochronów. Nagle podłoga się otwiera w wolnym tempie i wszyscy w pośpiechu biorą spadochrony do rąk. Chen jednak odkrywa obecność Garmadona w sterowcu. Mówi, że to pech oraz że nigdy nie był zbyt dobry z matmy i żegna się ze wszystkimi na razie. Lloyd stresuje się tym, że powoli zapadnia zaczyna go wkurzać.

Gdy podłoga otwiera się do końca, wszyscy wypadają z pokładu sterowca. Shade jako pierwszy otwiera spadochron. Jay namawia Lloyda, aby użył smoka, jednak ten nie może go wyzwolić z powodu strachu. Skylor i Griffin właśnie otwierają swoje spadochrony. Nagle Jay ląduje na spadochronie Mistrza Szybkości, ten zaś krzyczy na niego, żeby skombinował swój własny. Mistrz Błyskawic wkrótce potem zauważa swój spadochron, szybko go łapie i aktywuje.

W międzyczasie Garmadon mówi Lloydowi, ze jego moce bardzo zawodzą, bo nie panuje nad strachem i prosi go, aby się na tym skupił. Mistrz Energii łapie spadochron. Jednak szczęście go opuszcza, gdy okazuje się, że Pale Man zdobył go pierwszy. Garmadon ponownie namawia syna do zapanowania nad strachem i prosi go, żeby się na tym skoncentrował.

W tym samym czasie Kai'owi udaje się za pierwszym razem złapać spadochron, jednak Neuro szybko mu go wyrywa z rąk. Mistrz Ognia próbuje ponownie wytropić spadochron. Ostatecznie zauważa swój spadochron, łapie go i otwiera. Chwilę potem chłopak odkrywa, że został już tylko jeden spadochron. Gdy Lloyd i Garmadon łapią ostatni spadochron, Mistrz Energii mówi ojcu, że mogą go użyć razem. Jednak Garmadon z przerażeniem sądzi, że spadochron obu ich nie utrzyma. Dodaje również, że wybór jest prosty. Słysząc to, Lloyd się zgadza z nim. Pod koniec pierwszej części pierwszego aktu odcinka młody Mistrz Energii otwiera spadochron i leci w dół na oczach przerażonego ojca.

Akt I, część druga[]

Tworzenie Smoka Energii i lądowanie na wyspie[]

W drugiej części pierwszego aktu odcinka Lloyd próbuje zapanować nad strachem i użyć swojego smoka. Udaje mu się to dopiero przed zderzeniem się ze drzewem. To bardzo cieszy nie tylko Kai'a, ale również Garmadona i całą resztę. Wszystko z góry widzi Nya. Sądzi, że nadchodzą poważne kłopoty, ucieka w las i postanawia zmylić trop oraz rysować po drzewach symbol Samuraja X. W tym samym momencie, jako pierwsza na wyspie ląduje Skylor i natychmiast rozpoczyna poszukiwania. Tuż po niej Griffin ląduje jako drugi. Kai ląduje przypadkowo na szczycie wulkanu, jednak lawa z wnętrza wulkanu podpala jego i jego spadochron czym doprowadza Mistrza Ognia do szału. Jay zaś ląduje przypadkowo na drzewie, z którego później uwalnia się i ze skutkiem bolesnym ląduje na ziemi. Tuż po nim reszta uczestników Turnieju Żywiołów.

Znalezienie maszynerii[]

Niedługo po wylądowaniu na wyspie, Shade jako pierwszy znajduje łuk i strzały. Nagle Mistrz Cienia słyszy głos dobiegający z głośników. Okazuje się, że to Chen, który ponownie wita zawodników. Informuje ich, że na wyspie są ukryte maszynerie, które mają im pomóc w odnalezieniu Nyi. Życzy im powodzenia w jej poszukiwaniach. Potem Chen opowiada Clouse'owi, że Ekspresowa Perełka jest teraz kryjówką ich obu. Jednak znajdujący się w innej części lasu Jay mówi, że mu nie wierzy, i idzie dalej choć ma złamaną nogę. Nagle chłopak spostrzega starego mecha i wsiada do niego. Zauważa też, że jego noga wyzdrowiała, i rusza w drogę w poszukiwaniu swojej ukochanej.

Tropem Nyi[]

Tymczasem w sercu dżungli, Garmadon mówi synowi, że jeżeli chcą jako pierwsi znaleźć Nyę, to czeka ich sporo roboty. Oznajmia mu również, że wkrótce ją znajdą. Nagle Lloyd zauważa coś ciekawego. Pokazuje ojcu, że to ślady Nyi. Jednak Garmadon stwierdza, że to jest niezła zmyłka. Mężczyzna zauważa coś szczególnego - narysowany przez Nyę na drzewie symbol Samuraja X. Lloyd wtedy pyta ojca, czy go podwieźć, jednak ten prosi syna, aby oszczędził siły. Drugą część pierwszego aktu odcinka zamyka scena, w której Lloyd i Garmadon ruszają tropem młodej dziewczyny.

Akt II[]

W jaskini Samuraja X[]

Drugi akt odcinka rozpoczyna się w Jaskinii Samuraja X. Tam Misako próbuje się połączyć z Nyą i Darethem, jednak bezskutecznie. Gdy Wu zjawia się z herbatą, jego bratowa informuje szwagra, że nie mogą nawiązać z nimi kontaktu. Chwilę później Misako jest zaskoczona spokojnym zachowaniem Wu i mówi mu, że jej mąż i syn wciąż są zaginieni. Jednak Wu uspokaja bratową mówiąc jej, że strach jest wrogiem i zatruwa umysł. Dodaje również, że Garmadon jest z ninja i każe im drogę oraz że muszą mieć do niego zaufanie.

Obmyślanie planu ucieczki[]

W Fabryce Klusek Karlof podsłuchuje rozmowę trzech Kultystów na temat ucieczki Cole'a i Zane'a. Po ich wyjściu Mistrz Metalu informuje kolegów, że już poszli. Wtedy Cole wraz z kolegami zastanawiają się, jak uciec z fabryki. Mistrz Ziemi proponuje labirynt, lecz z tego rezygnuje, gdyż stuprocentowo się mogą pogubić. Przedstawia kanalizację, którą Zane zeskanował. Karlof jest przerażony i mówi, że kanalizacja cuchnie. Jednak Cole uspokaja przyjaciela. Oznajmia, że gdyby tylko mógł, rozwaliłby ścianę na kawałki, ale nie da rady. Zane zaś stwierdza, że kanalizacja, chociaż jest przestarzała, powinna wytrzymać ciężar kogoś szczupłego.

Nagle w fabryce pojawia się przyprowadzony przez dwóch Kultystów Dareth. Brązowy Ninja oznajmia wszystkim, że jest zainteresowany produkcją swojej ulubionej potrawy, którą są puszyste palce-lizki. Niedługo potem zaskakuje go widok na Cole'a. Jest również zachwycony tym, że Zane się zmienił. Wtedy Karlof pyta Cole'a, ile on waży. Mistrz Ziemi patrzy na Daretha i sądzi, że za dużo. Wraz z resztą postanawia myśleć dalej. Wiadomość zasmuca Mistrza Lodu.

Ujawnienie prawdy o Chenie[]

Tymczasem w lesie, Lloyd mówi ojcu, że Chen był jego nauczycielem. Garmadon zaś wyjawia swojemu synowi całą prawdę o nim. W wizji jego przeszłości ukazany jest klasztor Chena. Mężczyzna opowiada, jak będąc w wieku Lloyda ćwiczył pod jego okiem wraz ze swoim wielkim rywalem - Clouse'em. Mistrz Chen któregoś dnia proponuje walkę, której stawką jest bycie jego prawą ręką. Walkę wygrywa młody Garmadon i zostaje mianowany lordem.

Po walce oboje dyskutują na temat rozejmu z Wężonami, który Chen planuje zakończyć. Gdy młody nauczyciel zauważa smutną minę Garmadona, daje mu miłosny list od Wu skierowany do swojej dziewczyny - Misako. Chłopak załamuje się i mówi, że to list nie należy do niego. Jednak Chen prosi go, aby podpisał ten list swoim imieniem, aby nie stracić ukochanej. Całą scenę obserwuje młody Clouse. Nagle Lloyd przerywa ojcu opowieść pytaniem, dlaczego to zrobił. Garmadon odpowiada mu, że gdyby list nie należałby do niego, Lloyda nie byłoby na świecie. Ma jednak nadzieję, że przyjdzie mu kiedyś odkupić winy.

Chytry plan Chena[]

W Ekspresowej Perełce, Clouse informuje Chena o niepowodzeniu ich ludzi w znalezieniu Nyi. Oznajmia mu, że jeżeli dziewczyna przekaże kolegom zaklęcie, to ich plan się posypie w proch. Mistrz uspokaja swojego ucznia i mówi, że jego przebiegłe maszynerie, które dał wszystkim uczestnikom Turnieju Żywiołów, śledzą ich każdy ruch. Dodaje, że nie chodzi złapanie dziewczyny, tylko o pułapkę na ninja. Zachwycony wiadomością Clouse bierze swoich ludzi i rusza do lasu, aby się z nimi rozprawić.

Schwytanie Shade'a[]

Akcja przenosi się w odległą część lasu. Tutaj Shade próbuje złapać Nyę, która ma zaklęcie. Jednak dziewczynie udaje się ukryć w zaroślach. Nagle Mistrz Cienia zostaje zaskoczony przez Clouse'a i sześciu jego pomocników chcących wyeliminować uczestników z dalszej gry o Laskę Żywiołów. Odkrywa również, że Chen stoi za tym wszystkim. Jednak Clouse mówi mu, że tylko jego nauczyciel zwycięży. Całą scenę widzi ukryta za krzakami Nya, na oczach której Shade zostaje schwytany.

Akt III[]

Przypadkowe spotkanie[]

Trzeci akt odcinka otwiera scena, w której Kai będąc w części lasu szuka swojej siostry - Nyi, kiedy nagle zauważa coś dziwnego. Myśląc, że to ona, każe się pokazać, bo w przeciwnym razie zionie ogniem. Okazuje się jednak, że to Skylor. Mówi mu, że Chenowi nie można ufać. Dodaje również, że muszą znaleźć Nyę, zniszczyć zaklęcie i powstrzymać wroga. Słysząc to, Kai proponuje Mistrzyni Bursztynu współpracę. Oferuje jej też pomoc w znalezieniu siostry. Skylor zgadza się na to i prosi swojego kolegę, aby prowadził.

Pale Man schwytany[]

Tymczasem w Ekspresowej Perełce, Clouse wraz z Kultystami informuje Chena, że dwoje z ośmiu zawodników zostało pojmanych. Wśród nich jest Pale Man. Ten zaś ostrzega go, że nie ujdzie mu to na sucho, jednak wkrótce zostaje on wyprowadzony do celi. Niedługo potem Clouse informuje ponownie Chena, że Skylor znalazła Kai'a. Wiadomość cieszy mistrza, jednak uczeń z przykrością przekazuje mu wieść, że nadal nie mogą znaleźć Lloyda i jego ojca - Garmadona. Słysząc to, mistrz każe jemu i reszcie ich znaleźć oraz przy okazji rozprawić się z pozostałymi Mistrzami Żywiołów.

Dalsze wspomnienia Garmadona[]

W innej części lasu Garmadon opowiada swojemu synowi o wojnie z Wężonami, w trakcie której Wielcy Mistrzowie Żywiołów próbują się bronić. Jednak nie łatwo jest pokonać potężną i silną armię Anakondowców. Ostatecznie Mistrzowie Żywiołów oddają się, a Wężonowie zdobywają wioskę. W klasztorze, młody mistrz Chen proponuje Garmadonowi ugranie z Wężonami, jednak ten mu odmawia, gdyż musi walczyć z Misako. Opuszcza swojego nauczyciela i przyłącza się do armii swojego brata.

Podczas jednej z bitew szala zwycięstwa przechyla się na stronę Mistrzów Żywiołów, jednak w wyniku zdrady Chena na rzecz Anakondowców przegrywają. Wkrótce potem pojawia się promyk nadziei - młody Garmadon zauważa w jednej z wiosek zaklinacza i postanawia wykorzystać flety do walki z Wężonami. W rezultacie Mistrzowie Żywiołów wygrywają wojnę, a pięć plemion Wężonów trafia do grobowców. Chen i Clouse zaś zostają wygnani na wyspę. Opowieść o przeszłości Garmadona i jego prawdzie o nauczycielu zamyka sąd anakondyjskich generałów oraz wysłanie ich do Przeklętej Krainy z dożywotnim zakazem powrotu do Ninjago.

Po wysłuchaniu opowieści, Lloyd pyta ojca, dlaczego po wielu latach nie wspominał Mistrzowi Wu o liście. Jednak Garmadon załamuje się i mówi synowi, że gdyby jego brat zareagował na tę sytuację, straciłby Misako i brata. Gdy Lloyd mówi o tym, że trzeba panować nad strachem, jego ojciec jest z niego dumny i oznajmia, że jak się wydostaną z dżungli, spróbuje naprawić swoje błędy. Później oboje kontynuują poszukiwania Nyi.

Genialny plan[]

W Fabryce Klusek, gdy Cole'owi nie udaje się stworzyć planu wytaczania na wroga mega krokietów, Karlof mówi swojemu koledze, że w Metalonii został inżynierem. Dodaje również, że może zbudować samoloty, z których jeden może rozwalić całą armię Chena. Cole akceptuje ten pomysł. Jednak jest problem: po pierwsze samolotu brak, a po drugie nie wiadomo, po co samolot pod ziemią.

Nagle na oczach jego i reszty zjawia się Dareth, który wciąż szuka maszyny do wyprodukowania palce-lizków. Zane wtedy wpada na genialny pomysł, aby przerobić klucho-maszynę na odrzutowiec. Karlof akceptuje jego pomysł. Ninja Droid oznajmia, że on i Karlof stworzą plan, reszta zaś poszuka części. Cole jednak mówi im, że są pod ziemią.

Jay kontra Clouse[]

W dżungli, Jay kontynuuje poszukiwania Nyi. Jednak nagle zostaje zaskoczony przez Clouse'a, który informuje go, że czas dla niego się skończył. Mistrz Błyskawic mu w to nie wierzy i oznajmia, że magia jest dla słabeuszy. Słysząc to, Clouse tworzy kamiennego mecha i stacza walkę z Jayem. Całą scenę zauważa Nya, która rysuje kolejny symbol Samuraja X na drzewie. Biegnie do swojego chłopaka i pokazuje mu zaklęcie, które wykradła. Oznajmia mu również, że Chen ma zamiar zrealizować swój nikczemny plan. Jednak Clouse każe jej zamilczeć i wypędza ją. Jay prosi Nyę, aby uciekła i powiedziała reszcie. Niestety Clouse aktywuje auto-destrukcję Elektromecha, którego wybuch szybko następuje.

Kai kontra Skylor[]

Kai i Skylor, widząc wybuch Elektromecha, przeczuwają, że to Nya. Mistrz Ognia postanawia tam iść, ale Skylor zatrzymuje go. Mówi mu, że ma lepszy pomysł. W tym celu zamraża lodem jezioro. Jednak Kai to zauważa i mówi jej, że Zane nigdy nie wziął udziału w Turnieju Żywiołów. I wtedy odkrywa, że to Skylor jest szpiegiem, lecz ta mówi mu, że Chen jest jej ojcem. Mistrz Ognia jest przerażony tym faktem. Nagle na oczach chłopaka pojawia się Mistrz Chen. Prowadzący turniej mówi mu, że wylatuje z turnieju i wysyła swoją córkę do schwytania go. Kai i Skylor staczają walkę ze sobą, podczas której Mistrz Ognia używa Spinjitzu, aby roztopić lód, i ucieka. Chen jednak wpada w szał i łapie chłopaka za pomocą Laski Żywiołów.

Złowrogie zaklęcie[]

Nocą przerażona Nya biegnie przez las. Tam spotyka Lloyda i Garmadona. Informuje ich, że wszyscy jej przyjaciele, w tym Jay, zostali schwytani. Oprócz tego przekazuje im zaklęcie. Ojciec i syn z przerażeniem odkrywają, że Chen chce się przeobrazić w Anakondowca i obawiają się kolejnej wojny. W tym samym czasie Kai zauważa w celi pozostałych Mistrzów Żywiołów. Jay mówi przyjacielowi, że Lloyd niedługo ich uratuje. Odcinek zamykają nikczemny śmiech Chena i ogromny smutek jego córki - Skylor.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka[]

Główni bohaterowie[]

Bohaterowie drugoplanowi[]

Bohaterowie tła[]

  • Misako Garmadon
  • Sensei Wu
  • Dareth
  • Cole
  • Zane Julien
  • Tox
  • Karlof
  • Chamille
  • Gravis
  • Ash
  • Bolobo
  • Mystake
  • Generał Arkturus
  • Ray Smith
  • Maya Smith
  • Wielka Mistrzyni Cienia
  • Wielki Mistrz Grawitacji
  • Wielki Mistrz Ziemi
  • Wielki Mistrz Lodu
  • Wielki Mistrz Światła
  • Wielki Mistrz Wiatru

...i inni

Cytaty[]

Akt I, część pierwsza[]

"Dosyć! Nie wytrzymam! Duszę się. Mam lęk wysokości. Gdzie Chen?"
― Neuro.

  • Kai: Nya!
    Skylor: Ty ją znasz?
    Kai: Jasne! to moja siostra.

"Za dziesięć sekund otworzy się podłoga, ale żeby nie było, że jestem potworem – zorganizowałem aż osiem spadochronów! Chwila, mamy tam Garmadona? Czyli razem dziewięć osób. A to pech, nigdy nie byłem za dobry z matmy..."
― Chen do finalistów Turnieju Żywiołów.

"Chen i te jego zapadnie! Powoli zaczyna mnie to wkurzać!"
― Lloyd.

"Twoje moce zawodzą, bo nie panujesz nad strachem. Skup się! Opanuj strach! Nie daj mu się, synu! Skoncentruj się."
― Garmadon do Lloyda.

  • Lloyd: Możemy razem...
    Garmadon: Nie, obu nas nie utrzyma! Niemal co wybór jest prosty.
    Lloyd: No, pewnie! (otwiera spadochron)
    Garmadon: Nie! Coś ty zrobił?! (brak odpowiedzi)

Akt I, część druga[]

"Oj! Coś czarno to widzę..."
― Nya.

"Szanowni zawodnicy! Jeśli macie ochotę korzystać z maszynerii to droga wolna, tylko korzystajcie z głową! Clouse, ta baza jest doskonała. Świetnie się bawię, wiesz? Tyle tu guziczków i innych pstryczków..."
― Chen do Clouse'a.

Akt II[]

  • Misako: Nya, zgłoś się. Dareth, czy ktokolwiek mnie słyszy? (załamuje się)
    Wu: Nadal nic?
    Misako: Niestety, straciliśmy z nimi kontakt. Co z Tobą? Coś Ty taki spokojny? Nie rozumiesz? Tam gdzieś jest mój mąż i syn...
    Wu: A mój brat i uczeń, Misako. Strach jest naszym wrogiem. Strach zatruwa umysł. Garmadon jest z nimi i wskaże im drogę, musimy mu zaufać.

"No, proszę! Czyli ninja mieli rację. Chen wcale nie zamierzał oddać Laski Żywiołów."
― Shade.

Akt III[]

"Nie myśl sobie! Nie ujdzie ci to na sucho!"
― Pale Man do Chena.

"Ale ten lód... Zane nigdy nie brał udziału w turnieju."
― Kai o Zane'ie.

Miejsca[]

Galeria[]

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu {{{pagename:Zaklęcie}}}.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki[]

  • W tym odcinku po raz pierwszy pojawia się Smok Energii.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym pojawiają się Wielcy Mistrzowie Żywiołów.

Błędy[]

  • W oryginalnej wersji językowej w ostatnich sekundach odcinka Jay mówił głosem Vincenta Tonga zamiast Michaela Adamthwaile'a. W polskiej wersji dubbingowej tego błędu nie było.
Advertisement