Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Zafalowani (ang. Stoked) – kanadyjski serial animowany emitowany w Polsce przez telewizję Disney XD.

Fabuła[]

Serial opowiada o grupie surferów, którzy przybywają na Wyspę Zachodzącego Słońca, położoną w Kolumbii Brytyjskiej, by spełnić podstawowe marzenie każdego surfera – doświadczyć niekończącego się lata. Emma, Reef i Fin dołączają do Brosepha, Lo, George'a, Ty'a i Johnny'ego. Przez 12 tygodni spędzają swoje pierwsze lato poza domem i ciężko pracują, a podczas dni wolnych od pracy robią to, co kochają – surfują.

Nawiązania[]

Serial Zafalowani, podobnie jak inna produkcja tych samych twórców, 6 w pracy, opowiada o grupie młodych ludzi, pracujących w czasie wakacji. Główni bohaterowie (z pominięciem Lo) mają bowiem 16 lat, co jest wiekiem pozwalającym na rozpoczęcie pracy. W USA i Kanadzie niepisanym zwyczajem jest rozpoczęcie wakacyjnej pracy (spare-time job). W obydwu serialach bohaterowie boją się zwolnienia oraz konsekwencji, jakie na nich spadną, gdy stracą swoją pierwszą pracę. Kolejnym nawiązaniem do produkcji twórców jest seria Totalna Porażka. W pewnym odcinku Bummer je śniadanie w hotelowej restauracji, a w telewizorze leci czołówka z Planu Totalnej Porażki.

Postacie[]

  • Reef Delmondo – jest typowym nastolatkiem. W ramach wakacyjnej pracy ma zostać instruktorem surfingu w hotelu. Często popełnia gafy, mówiąc iż dziewczęta są gorsze w bez mała każdym aspekcie życia - także surfingu. Chociaż nie chce się do tego przyznać, że Fin mu się podoba, jednak przez długi czas za punkt honoru stawia sobie udowodnienie, iż ma rację. Jest opalony, ma ciemnokasztanowe włosy i zielone oczy. Ubiera się w czarno-białą koszulkę, granatowe szorty i czarne klapki.
  • Fin McCloud – mimo iż aplikowała na stanowisko instruktorki surfingu, została przyjęta w charakterze pokojówki. Ma krótkie blond włosy i niebieskie oczy. Ubiera się w jasnozieloną koszulkę na ramiączka, białe spodenki z zielonym motywem kwiatowym i jasnożółte buty. Udaje, że nie znosi Reefa, choć tak naprawdę on jej się podoba. Chce mu udowodnić, że to dziewczyny są mistrzyniami surfingu.
  • Emma – została przyjęta jako kelnerka. Jako jedyna z „paczki” nie umie surfować, chociaż szybko się uczy i zawsze marzyła o tym, żeby nauczyć się surfować. Ma rude włosy związane w kucyk, piegi i turkusowe oczy. Jest ubrana w jasnoróżową koszulkę i buty, różowe szorty i nosi naszyjnik z perłą. Zakochała się w bracie Lo. Nie wie o tym, że podoba się Johnny'emu. Przez jeden odcinek chodziła z Ripperem.
  • Broseph – pracuje w hotelu jako bagażowy. Wiele okoliczności wskazuje na to, iż jest lokalnym mieszkańcem kurortu (w momencie przybycia bohaterów już pracował). Uwielbia surfować i jest w tym naprawdę dobry. Posiada szeroką wiedzę z zakresu surfingu (w jednym z odcinków rozpoznał deskę wielokrotnego mistrza/legendy surfingu). Jest ciemnoskóry, ma gęste, żółte włosy, nosi szaro-niebieską koszulkę i białe spodenki.
  • Lauren 'Lo' Ridgemount – córka właściciela hotelu. Wskutek splotu niekorzystnych dla niej okoliczności (zorganizowanie imprezy całkowicie rujnującej dobre imię hotelu) zostaje zmuszona do odpracowania poniesionych kosztów. Zostaje pozbawiona swoich przywilejów (apartamentu oraz karty kredytowej ojca) i przyjęta w charakterze kelnerki. W kolejnych odcinkach stara się wykazać przed ojcem swoją odpowiedzialnością i przejmuje część obowiązków związanych z organizacją różnych imprez w hotelu. Ma ciemne blond włosy, fioletowe oczy, białe kolczyki i naszyjnik z perełek. Nosi jasnożółtą sukienkę z fioletowym paskiem i żółte klapki.
  • Johnny – jest recepcjonistą. Podoba mu się Emma, lecz ona traktuje go jako kumpla. W momencie, kiedy bohaterowie przybywają do kurortu, Johnny pracuje już na recepcji.
  • Wipeout – jest maskotką hotelu. Na co dzień nosi kostium orki. Prawdopodobnie jest pracownikiem sezonowym (można to wnioskować po epizodzie, w którym mówi o starym kostiumie, który był na niego za duży). Występuje w czołówce, umie surfować. Często bezskutecznie flirtuje z dziewczynami z hotelu.

Wersja polska[]

Wersja polska: SDI Media Polska
Reżyseria: Wojciech Paszkowski
Dialogi: Ewa Mart
Wystąpili:

i inni

Piosenkę tytułową wykonał: Adam Krylik
LektorArtur Kaczmarski

Advertisement