Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Treść
Scenariusz

Młodzi Tytani: Akcja!

Wiedza (ang. Knowledge) – odcinek 5a drugiego sezonu serialu Młodzi Tytani: Akcja! oraz sześćdziesiąty pierwszy ogółem.

Wprowadzenie[]

Gwiazdka jest załamana, że przez swoje nie rozumienie ziemskich zwyczajów, psuje zabawę innym Tytanom. Raven postanawia jej pomóc, używając czarnej magii.

Streszczenie[]

Jest idealny dzień na plażowanie. Jednak przez rozpoczęte przez Gwiazdkę ziewanie, wszyscy wkrótce zasypiają. Gdy zapada noc, Tytani po pobudce orientują się, że kolejny piękny dzień będzie dopiero za ćwierć wieku. Gwiazdka czuje się winna psucia zabawy innym. Raven widząc smutek koleżanki, postanawia jej pomóc. Daje jej magiczny wisior, z którym będzie najmądrzejsza na świecie. Nazajutrz, gdy Tytani chcą wyjść nad jezioro, Gwiazdka stwierdza, że jeziora są zanieczyszczone. Robin trafnie podejrzewa, że zmądrzenie dziewczyny to sprawka Raven. Gdy wkrótce mózg Gwiazdki niebezpiecznie się się powiększa, ekipa musi ratować koleżankę. Wkrótce Tytani dostają się do mózgu kosmitki i tam znajdują Wiedzę. Ostatecznie ignorancja niszczy źródło i wszystko wraca do normy. Na koniec Raven przeprasza Gwiazdkę za zamieszanie.

Fabuła[]

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Odcinek rozpoczyna się od Robina, który bada warunki atmosferyczne. Następnie przez szybę wpada do wieży i oznajmia reszcie Tytanów, że są idealne na plażowanie. Wszyscy cieszą się i wymieniają uciechy z tym związane. Po chwili jednak Gwiazdka ziewa, co budzi grozę u reszty przyjaciół. Robin natychmiast włącza przycisk kwarantanny i odizolowuje ją od reszty. Ta jest zdezorientowana o co chodzi, więc tłumaczą jej oni, że ziewanie jest potwornie zaraźliwe. I tak po chwili ziewa Bestia, co próbuje ukryć przed innymi, jednak bez skutku i Robin również jego odizolowuje. Ten po chwili idzie spać. Niedługo potem cała ekipa zasypia.

Gdy zapada zmrok, Tytani budzą się i orientują, że jest już za późno na plażę, a następny tak dobry dzień, będzie za 24 lata. Gwiazdka czuje się temu winna i przeprasza drużynę. Ci nie są na nią źli, jednak ona jest zrozpaczona, gdyż nie był to pierwszy raz, gdy przez swą niekompetencję zniszczyła zabawę innym. W retrospekcji widać jak Gwiazdka wyrzuca stereo, które Bestia określił jako "bombowe". Przyjaciele starają się pocieszyć młodą kosmitkę, stwierdzając, że kto jest mądrzejszy, ten bardziej psuje klimat. Jako przykład podają Raven. Robin pokazuje wykresy zależności wiedzy od lubienia przez innych, które potwierdzają ich słowa, co złości Raven.

Jakiś czas później Raven słyszy płacz Gwiazdki dochodzący z jej pokoju. Tłumaczy ona jej, że po raz kolejny nie zrozumiała o co chodziło i wszystko popsuła, tym razem narobiła problemów Bestii z oczami, nie wiedząc czym jest "randka w ciemno". Przyjaciółka stara się ją pocieszyć, chcąc czegoś nauczyć kosmitkę. Stwierdza, że wiedza nie psuje zabawy i śpiewa piosenkę o powiedzonkach. Gwiazdka jednak nadal zdaje się nie rozumieć, więc Raven daje jej magiczny wisior, z którym, gdy się prześpi, będzie najmądrzejszą osobą na świecie. Zadowolona kosmitka, zakładając wisior, który tworzy na jej nosie okulary, od razu idzie spać.

Następnego ranka Robin oznajmia, że tym razem jest idealny dzień na wypad nad jezioro. Drużyna wymienia atrakcje z tym związane, aż przerywa im Gwiazdka w okularach i stwierdza, że w jeziorach panuje mnóstwo zanieczyszczeń, a także ląduje w nich mnóstwo ścieków. Przyjaciołom psuje to całą frajdę. Lider drużyny domyśla się, że to sprawka magii Raven, co ona potwierdza, mówiąc że chciała jedynie pomóc koleżance. Jednak szybko przekonuje się, że ekipa miała rację co do psucia całej zabawy, gdy Gwiazdka odbiera koleżance przyjemność z czytania, medytacji czy zabawy Pegacykami.

Niedługo potem Gwiazdka zjawia się w salonie, gdzie przesiaduje reszta, chcąc im przekazać kolejne fakty. Tytani zauważają, że mózg kosmitki niebezpiecznie się powiększył. Córka demona przyznaje, że pomogła sobie czarną magią i teraz drużyna musi uratować dziewczynę. Raven umieszcza wszystkich, łącznie ze sobą w małym statku, a następnie zmniejsza. Tytani wlatują Gwiazdce przez ucho do mózgu, po drodze niszcząc kilka neuronów.

W końcu znajdują źródło wiedzy. Jednak nie działają na nią ani pociski, ani lasery, gdyż atakuje faktami. Raven wpada na pomysł, że tylko prawdziwa ignorancja może zniszczyć Wiedzę. To działa i w końcu źródło eksploduje, a Tytani wydostają się z mózgu swej przyjaciółki. Tam już wszystko wraca do normy, Gwiazdka czuje się dobrze i jest sobą, a wisior pęka. Raven przeprasza koleżankę za całe zamieszanie, mówiąc, iż lepiej było jednak zainwestować w stare metody typu podręczniki i kalkulatory. Na to, reszta drużyny nazywa ją, tak jak poprzednio Gwiazdkę, "psują".

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka[]

Główni bohaterowie[]

Bohaterowie drugoplanowi[]

  • Wiedza Gwiazdki
Advertisement