Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Atomówki

Townsville – fikcyjne miasto w Stanach Zjednoczonych, miejsce akcji serialu animowanego Atomówki.

Jest to wielkie miasto, w którym mieszka Profesor Atomus wraz z trzema córkami. W centrum miasta znajduje się ratusz, w którym pracuje Burmistrz. W mieście znajduje się też wiele innych miejsc takich jak Szkoła Powszechna "Midway", w której pracuje m.in. Panna Keane oraz siedziby wrogów.

Historia[]

Miasto powstało w latach 50-tych XX wieku i było znane z aktywnego wulkanu znajdującego się w centralnej części parku. Pod koniec dekady Burmistrz zaczął rządzić miastem i do dziś nie stracił swojej posady. Minęły cztery dekady i narodziły się Atomówki, których początkowo władze miasta i jego mieszkańcy nie akceptowali oraz oskarżyli je o jego zniszczenie. Z pomocą trzech dziewczynek i z inicjatywy Mojo Jojo wulkan nie był już aktywny. Zostało na jego szczycie wybudowane obserwatorium, siedziba wroga. Dopiero, gdy miasto zostało uratowane przed inwazją Mojo Jojo, Atomówki zostały obdarzone sympatią mieszkańców. Od tej pory dziewczynki zaczęły współpracę z ratuszem, której celem jest walka ze złem i występkiem.

Architektura[]

W mieście znajdują się zarówno nowoczesne wieżowce jak i najstarsza architektura, w tym ratusz w stylu neoklasycystycznym. Centrum miasta jest otoczone przez osiedla domków jednorodzinnych, z których wyróżnia się post-modernistyczny dom Atomówek. W mieście znajduje się również modernistyczna Szkoła Powszechna "Midway", w której uczą się Atomówki.

Infrastruktura[]

Transport miejski składa się z licznych linii autobusowych i metra. Do miasta docierają też linie kolejowe.

Mieszkańcy[]

Główni mieszkańcy[]

Miejsca[]

Centrum miasta[]

Przedmieścia[]

  • Dom Atomówek - dom, w którym mieszka Profesor Atomus z trzema córkami.

Obrzeża miasta[]

Advertisement