Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Ten artykuł dotyczy gry. Przygody Animków

Tiny Toon Adventures: Buster Busts Loose (tłum. Przygody Animków: Szkolne szaleństwa Królika Kinia) - gra video na platformę Super Nintendo Entertainment System wyprodukowana przez japońską firmę Konami na podstawie serialu animowanego Przygody Animków. Została wydana po raz pierwszy w 1993 roku.

Wprowadzenie[]

W tej grze Królik Kinio przeżywa wiele przygód w najciekawszych zakątkach Włości Acme od szkoły aż po przestrzeń kosmiczną.

Zasady gry[]

Zadaniem gracza jest ukończenie wszystkich sześciu poziomów, które w większości są oparte na kilku odcinkach kultowej kreskówki. Gracz steruje Królikiem Kiniem za pomocą strzałek. Przycisk "B" pozwala wykonać skok, przyciski "X" i "Y" zaś - atakować. Klawisze "A", "L" i "R" pozwalają przyspieszyć bohatera oraz m.in. wykonać duży skok. Do wyboru są trzy poziomy trudności: łatwy, średni i trudny. Pomiędzy poziomami jest pięć bonusowych gier, spośród których gracz losuje jedną za pomocą koła fortuny.

Sterowanie[]

  • Strzałki - poruszanie się
  • A/L/R - przyspieszenie
  • B - skok
  • X/Y - kopnięcie

Bohaterowie[]

Główni[]

  • Królik Kinio
  • Trusia Kinia

Drugoplanowi[]

  • Kaczor Tasior
  • Prosiak Pucuś
  • Diabeł Karuzel
  • Sylwek Junior
  • Kaczka Shirlejka
  • Kichaś
  • Kanarek Ptasia
  • Pędzik
  • Kojot Lewusek
  • Kondor Konkord
  • Fifi La Fume

Pozostali[]

Wrogowie[]

  • Pies Arnold
  • Montana Max
  • Silas Ciekawy
  • Doktor Genio Krzyżówko
  • Elmirka Duff (w minigrze)
  • Kaczor Vader (Kaczor Tasior w przebraniu)

Utrudnienia[]

Utrudnieniami w grze są:

  • Szczur Roderyk
  • Kraby
  • Żaby
  • Kojot Kid
  • Członek Bandy Kojota Kida
  • Pikuś Szczekuś
  • Duchy
  • Wampir
  • Duch Tortu Czekoladowego
  • Dwugłowy Potwór
  • Kondory
  • Sępy
  • Roboty
  • Słudzy Vadera

Bonusy[]

  • Złote gwiazdy - za 100 zebranych gwiazd gracz dostaje dodatkowe życie.
  • Statuetki - daje dodatkową porcję zdrowia.
  • Kopia Kinia - daje dodatkowe życie.

Poziomy[]

Główne[]

  • Poziom 1 - Panika w szkole: Na początku zarówno gry, jak i poziomu Kinio biegnie spóźniony na pierwszą lekcję, Kinia zaś ostrzega go przed zwierzętami, które są w środku szkoły. Podczas poziomu gracz pomaga bohaterowi wyeliminować napotkane przez niego kopie Szczura Roderyka, żaby i kraby. W połowie drogi gracz niszczy znajdującą się w piwnicy szkoły rzeźbę Montany Maxa i walczy z Arnoldem Pitbullem. Następnie zjeżdża w górę do stołówki. Na końcu poziomu gracz spotyka się z Pucusiem, który informuje go o tym, że Karuzel demoluje kuchnię. Po wejściu do kuchni gracz musi nakarmić głodnego Karuzela zanim ten zdemoluje całą kuchnię.
  • Poziom 2 - Jak zdobywano Dziki Zachód: Ten poziom ma miejsce na Dzikim Zachodzie i jest oparty na odcinku Kojot Kid. We wstępie Max mówi Kiniowi i Tasiorowi, że jest gwiazdą westernu. W pierwszej części poziomu gracz przechodzi przez miasto. Po drodze są eliminowane takie utrudnienia jak m.in. Kojot Kid i jego gang oraz Pikuś Szczekuś. Podczas gry gracz przeskakuje przez skakankę dziesięć razy. W dalszej części poziomu gracz pomaga Kiniowi przejść przez pędzący pociąg. Następnie eliminuje przeciwnika, którym jest Silias Ciekawy z odcinka Powrót do Bzikolandu. Na końcu poziomu gracz pomaga bohaterowi i jego przeciwnikowi Maxowi uciec wagonikiem zyskując prędkość 88 km/g.
  • Poziom 3 - Straszny dom: Ten poziom ma miejsce w nawiedzonym przez duchy domu. We wstępie Kinio chowa się przed deszczem w starym opuszczonym domu. W tym poziomie gracz przechodzi przez stary dom. Po drodze eliminuje duchy z drugiej części odcinka Powrót w okolice Włości Acme pt. Czy tutaj straszy?, wampira i dwugłowego potwora z odcinka Potwory, które tłuką się po nocy oraz ducha Tortu Czekoladowego z trzeciej części odcinka Dzień spełniania życzeń widzów zatytułowanej Makabryczny kawałek. Na końcu poziomu gracz pomaga bohaterowi uwolnić przyjaciela Kini - Melvina z odcinka Nie ma sprawiedliwości ze szponów doktora Krzyżówki.
  • Poziom 4 - Wielki mecz: Ten poziom ma miejsce na stadionie Acme i jest oparty na odcinku Puchar Acme. We wstępie Kinia informuje widzów, że Liceum Szczurołapa prowadzi z Bzikowersytetem 14-10. Zadaniem gracza jest pomóc Kiniowi i jego drużynie przebiec przez boisko w odległości 100 yardów oraz wygrać mecz. Podczas gry gracz musi uniknąć ataku przeciwnej drużyny. Musi też pamiętać, że Tasior, Pucuś i Sylwek zawsze są gotowi mu pomóc.
  • Poziom 5 - Podniebny łowca przygód: Ten poziom ma miejsce w niebie. We wstępie Kojot Lewusek używając tabliczek prosi Kinia, aby odszukał egzemplarz scenariusza do ostatniego poziomu gry. W pierwszej części poziomu gracz pomaga Kiniowi wspiąć się na górę za pomocą bąbelków i baloników. Następnie eliminuje sępy podczas przelotu sterowcem, którego balon później pęka, Konkord zaś zabiera gracza do kolejnej części poziomu. Drugi etap poziomu przypomina grę pinball. Gracz pomaga Kiniowi odbijać się bez upadku. Po znalezieniu scenariusza ostatniego poziomu gracz jak najszybciej ucieka z rozwalającego się podniebnego pałacu.
  • Poziom 6 - Gwiezdne wojny: Ten finałowy poziom ma miejsce w kosmosie i jest oparty na odcinku Kwak w Kwarksach. We wstępie Kinio dostaje wiadomość o porwaniu Księżniczki Kini i pędzi na ratunek. Gracz w tym poziomie pomaga Kiniowi przejść przez stację kosmiczną. Po drodze są eliminowane roboty. Podczas poziomu nie wolno być trafiony potężnym promieniem laserowym, który rozwala ściany. Na końcu poziomu gracza czeka walka z Vaderem, którym okazuje się być Tasior.

Bonusowe[]

Pomiędzy poziomami jest ukazana ruletka, za pomocą której gracz losuje jedną z pięciu mini-gier. Każdą z nich symbolizuje głowa bohatera kreskówki znajdująca się na każdym polu. Tymi grami są:

  • Pucuś na różowym polu: Głodny prosiak: W tej mini-grze gracz pomaga Pucusiowy zjeść jak najwięcej jabłek w ciągu minuty i trzydziestu sekund. Gracz tworzy ścieżkę tak, aby prosiak dotarł do owocu. Każdy z owoców daje dodatkowe życie. Mini-gra kończy się w momencie gdy m.in. Pucuś się przewróci.
  • Ptasia na żółtym polu: Waga: Ta mini-gra sprawdza, który z bohaterów ze świata Acme jest cięższy. Gracz wybiera w każdym z pięciu pól dowolnego bohatera serialu. Potem sprawdza, kto jest cięższy. Jeżeli bohater wybrany przez gracza wygra, nagrodą będzie dodatkowe życie.
  • Sylwek Junior na zielonym polu: Mistrz gry w squasha: Ta mini-gra sprawdza umiejętność gry w squasha. Zadaniem gracza jest odbijanie piłką o ścianę piętnaście razy. Gdy gracz odbije piłką o ścianę odpowiednio dostanie dodatkowe życie. Czas poziomu to 60 sekund.
  • Kinia na niebieskim polu: Na ratunek: W tej mini-grze gracz musi pomóc Kini uwolnić jak najwięcej schwytanych przez Elmirkę przyjaciół w jak najkrótszym czasie. Podczas gry należy uważać, że by nie wpaść w ręce Karuzela, Elmirki lub Arnolda Pitbulla, w przeciwnym razie gra się skończy.
  • Tasior na purpurowym polu: Gra w bingo: W tej mini-grze gracz musi trafić w jak najwięcej głów postaci z kreskówek za pomocą każdej wylosowanej przez Tasiora kuli.

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwsza gra wydana na platformę SNES i jednocześnie pierwsza gra 16-bitowa z serii Przygody Animków.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement