FANDOM

Ddzppf logo

Tadek, w późniejszych odcinkach także Tadzio (ang. Terrence) – fikcyjna postać z serialu i gier Dom dla Zmyślonych Przyjaciół pani Foster, grana w polskiej wersji przez Mariusza Oborskiego. Starszy brat Maksa i jeden z głównych antagonistów serii.

Charakterystyka Edytuj

Tadek

Tadek jest trzynastoletnim, starszym bratem Maksa i jedną z postaci drugoplanowych w serialu. Już od pierwszego odcinka przyjmuje rolę antagonisty, znęcając się nad Maksem i Bloo. Jak możemy się przekonać na wielu przykładach, Tadek nienawidzi swojego młodszego brata i bardzo często go dręczy fizycznie i psychicznie, co sprawia mu ogromną przyjemność. Takie zachowanie chłopaka było właśnie głównym powodem oddania Bloo do Domu Pani Foster.

U nastolatka widać również nienawiść do wymyślonych przyjaciół, zwłaszcza tych, przyjaźniących się z Maksem. W odcinku Rudy przyjaciel wymyśla sobie przyjaciela, Rudego, któremu daje polecenie zniszczenia Bloo. Gdy Rudy okazuje się być przyjacielem o dobrym sercu i pogodnej naturze, Tadek odtrąca swojego zmyślonego przyjaciela i bez skrupułów wyzywa go.

Chłopak jest również złośliwy i kłamliwy. Matka sceptycznie podchodzi do tego, co mówi, zwłaszcza do relacji z wydarzeń. Do zainteresowań Tadka należą walki, zwłaszcza Zawody Extremozaurów i granie w gry na konsoli. Co ciekawe, mimo wrednego charakteru, lubi oglądać telenowelę "Kochani i niekochani", co ukrywa przed innymi. Jest również mało inteligentny jak możemy się przekonać na wielu przykładach. W odcinku Nowy dom Bloo sam siebie nazywa "głupim".

Wygląd Edytuj

Tadek jest wysoki, ma krótko ściętą fryzurę, krzywe zęby i trądzik na twarzy. Nosi kraciastą, czerwoną koszulę, a pod nią czarną bluzkę. Ma na sobie również niebieskie spodnie i białe trampki.

Cytaty Edytuj

  • Słuchaj, żaden głupi zmyślony przyjaciel mojego głupiego młodszego brata nie będzie mnie pytał, czy jestem głupi, bo ja wiem, że jestem głupi!
  • Ja... yyy.. zacięło się!
    • Opis: o telewizorze, próbując nie zdradzić faktu, iż oglądał serial "Kochani i niekochani".

Galeria Edytuj

Tadek uszkadza ścianę
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

CiekawostkiEdytuj

  • Nigdy nie zostało wspomniane, co stało się z ojcem Tadka i Maksa. Prawdopodobnie rodzice Maksa i Tadka są po rozwodzie.
  • Bajdzo straszna historia i Kto mieczem wojuje są odcinkami, w których Tadek pojawia się, a nie odgrywa roli antagonisty.
    • Ostatecznie do takich odcinków można zaliczyć również Bloo żegna się z Maksem, ponieważ jego rola w tym odcinku jest zbyt krótka, by wykazać jego cechy antagonistyczne.
  • W odcinku Kto mieczem wojuje każe nazywać siebie Królem Piorunujących Portek (Lepszym Od Maksa), wielkim władcą Tadziolandii.

Przypisy

  1. "Synu, nie uwierzę, że trzynastolatek został pokonany przez ośmiolatka i słodkiego zmyślonego przyjaciela." Mama; odc. Nowy dom Bloo