Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Stub-icon.png Ten artykuł potrzebuje rozbudowy!
Prawdopodobnie można napisać tutaj coś więcej. Jeśli uważasz, że posiadane przez Ciebie informacje są wartościowe dla tego artykułu, rozbuduj go.

Steven Universe: Przyszłość

Steven Universe: Przyszłość (ang. Steven Universe Future) – amerykański limitowany serial animowany stworzony przez Rebeccę Sugar dla Cartoon Network. Służy jako epilog do oryginalnej serii Steven Universe z lat 2013-2019 i jej kontynuacji w 2019 roku w postaci filmu animowanego Steven Universe: Film. Jego premiera odbyła się 7 grudnia 2019 roku, a zakończenie 27 marca 2020 roku.

Seria koncentruje się na następstwach wydarzeń w Steven Universe, gdzie ludzie i klejnoty współistnieją w harmonii po zakończeniu wojny pomiędzy Kryształowymi Klejnotami a Homeworldem. Bez zagrożeń ze strony Diamentów czy zakażonych klejnotów, Steven musi zmierzyć się z codziennymi wyzwaniami, które wciąż pojawiają się w jego obecnie stosunkowo spokojnym życiu, i zakwestionować swoje nowe cele życiowe.

Podobnie jak w oryginalnej serii, Steven Universe Future został krytycznie oceniony - podobnie chwalono projekt, muzykę, aktorstwo głosowe, charakteryzację i rangę tematów LGBT; Future została wyróżniona za zajmowanie się problemami, które niektórzy mieli z oryginalnej serii, za wyjątkowy wybór skupienia się na następstwach kulminacji głównej historii oraz za promowanie świadomości zdrowia psychicznego poprzez leczenie doświadczeń Stevena związanych z traumą psychologiczną. Spektakl był nominowany do nagrody Primetime Emmy 2020 za Krótką Formę Animowanego Programu.

Założenie i streszczenie[]

Seria jest ustawiona po wydarzeniach Stevena Universe: Film, który odbywa się dwa lata po finale serii Steven Universe "Zmiana zdania". W odcinku "Zmiana zdania" nastoletni bohater Steven namówił Diamenty, władców międzygalaktycznego imperium klejnotów, do zaprzestania ich obelżywych, imperialistycznych sposobów i do uzdrowienia potwornie zakażonych klejnotów, które zagrażały planecie Ziemia. Teraz, Steven i jego przyjaciele i rodzina, Kryształowe Klejnoty, zbudowali Małe Homeworld, społeczność na Ziemi, gdzie ludzie i Klejnoty mogą żyć w harmonii. Steven poświęca teraz swój czas na zaproszenie Klejnotów do "Little Homeschool" i edukowanie tych, którzy to robią, jak znaleźć swoje nowe miejsce w galaktyce.

Steven Universe Future podąża za codziennym życiem Stevena, starając się pomóc Klejnotom znaleźć nowy cel; przedstawia również rozczarowania, z jakimi spotyka się w nowym życiu, w tym świadomość, że są rzeczy, których nie może naprawić, oraz jego własne poczucie bezcelowości po pomyślnym wyzwoleniu imperium klejnotów. Konfrontuje się ze starymi wrogami, którzy szukają zemsty, próbuje opanować nową siłę, której nie do końca rozumie, i musi zdecydować, czego chce dla swojej własnej przyszłości.

Obsada[]

do dodania

Wersja polska[]

do dodania

Lista odcinków[]

do dodania

Advertisement