Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Atomówki

Seduza (ang. Sedusa, z ang. seduce, tj. uwieść, uwodzić) – postać fikcyjna występująca w serialu animowanym Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Iwonę Rulewicz. Jeden z antagonistów kreskówki oraz przeciwnik Atomówek.

Historia[]

Historia Seduzy ma swój początek w odcinku Straszna niania. W tym odcinku przebrała się za nową narzeczoną Profesora Atomusa, aby pod wpływem Atomówek zmusić je do ciężkiej pracy, uniemożliwić im korzystanie z wolnego czasu, a nawet je ukarać dając im dożywotni szlaban na wychodzenie z domu. Jednak dziewczynki ją zdemaskowały i odkryły jej tożsamość. Na koniec profesor kazał im nasłać na nią policję.

W odcinku O mały włos udawała sekretarkę Burmistrza, aby go wprowadzić w błąd. Gdy na jej oczach pojawiły się Atomówki i uwolniły sekretarkę, rywalizowała z nimi. Jednak gdy jej włosy zmokły, wszystkie cztery wzięły nożyczki i ścięły je wszystkie.

Kilka sezonów później planowała na nich zemstę w odcinkach Róży kwiat zmienia świat i Aspiracje. W tym drugim kazała Gangreniakom wykraść koronę Kleopatry z muzeum. Chciała podbić świat, jednak Atomówki znów jej w tym przeszkodziły. Ostatecznie trafiła do więzienia . Rywalizowała w wyścigach w odcinku Atomówki rządzą!.

Charakterystyka[]

Seduza jest postacią epizodyczną w serialu. Jest jednym z groźnych przeciwników Atomówek. Potrafi przebierać się za różne kobiety (m.in. za Pannę Sara Bellę), aby uwodzić mężczyzn (w tym Profesora Atomusa), którzy mogą jej pomóc w dotarciu do nich. Jej główną bronią służącą do walki są jej własne włosy. Do pokonania trzech dziewczynek używa również kosmetyków, w tym m.in. pomadki do ust, kremu do twarzy, lakieru do paznokci i tuszu do rzęs.

Wygląd[]

Sedusa-Improved-from-678020

Seduza ma kobiecy kształt i bardzo szczupłą budowę ciała. Jej cera jest biała jak mleko. Ma również usta pomalowane czerwoną szminką, szmaragdowe oczy i czarne włosy. Nosi czerwony kostium i kozaki oraz czarne kabaretki.

Ciekawostki[]

  • Jej imię i wygląd są aluzją do Meduzy z mitologii greckiej.
  • Jej imię nawiązuje również do angielskiego słowa seduce, co oznacza "uwieść".

Wystąpienia[]

Sezon pierwszy[]

Sezon drugi[]

Sezon trzeci[]

Sezon piąty[]

Sezon szósty[]

Odcinki specjalne[]

Advertisement