Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

6 w pracy

Nicole "Nikki" Wong – główna bohaterka serialu 6 w pracy. Nastolatka, bliska przyjaciółka Jennifer, Jude'a, Jonesy'ego, Wyatta i Caitlin.

Historia[]

Wczesne życie[]

Nikki w pierwszej klasie

Nikki w pierwszej klasie podstawówki.

Nikki urodziła się między 19 lutego a 20 marca jako zodiakalne Ryby[4] i córka państwa Wong. Dorastała u boku swej siostry[5], którą okłamała w przeszłości, że ich domowa rybka zmarła z przyczyn naturalnych, jednak nic nie wiadomo o ich relacji. Do jej rodziny należy również sześcioletni siostrzeniec, co sugeruje, że siostra jest starsza od Nikki.

W wieku czterech lat poznała Jennifer, Wyatta, Jude'a i Jonesy'ego, z którymi wspólnie chodziła do przedszkola[6]. Wraz z nimi kończyła później szkołę podstawową[7] i liceum. Z przyjaciół najmocniejszą relację wydaje się mieć z Jennifer, którą pocieszała po rozstaniu z Jeremy'm[8] i była u jej boku, gdy zatruła się grzybami[9].

Rodzice nierzadko kładli presję na edukację Nikki[10]. W podstawówce już od pierwszej klasy chodziła na lekcje baletu i stepowania.

Nastoletnie lata[]

O Nikki wiadomo, że miała przykre doświadczenia związane z Walentynkami[11]. Z winy ówczesnego chłopaka, Richarda Goobermana, została przewieziona na ostry dyżur, ponieważ została poczęstowana przeterminowanymi czekoladkami, o których stanie ten jej nie poinformował. Innego razu, również w Walentynki, jej wywołane zdjęcie zostało rozwieszone po całej szkole i umieszczone na nagiej figurze Kupidyna.

Charakterystyka[]

Nikki jest ukazana jako sarkastyczna i cyniczna nastolatka, posiadająca ironiczne poczucie humoru i realistyczne podejście do życia. Będąc zrównoważoną i trzeźwo myślącą osobą, często uznawana jest za głos zdrowego rozsądku wśród przyjaciół. Bezsprzecznie jedną z jej największych zalet jest ogromna szczerość i naturalność, jednakowoż potrafi być bardzo oschłą i zjadliwą osobą w zależności od osoby i sytuacji (zwłaszcza dla Caitlin, wobec której odczuwała silną awersję na początku relacji). Nikki ma również tendencję do agresywnych zachowań i uwag w stronę kogoś, komu jej nie po drodze.

Nikki jest dziewczyną kreującą się na indywidualistkę i nonkonformistkę. Nastolatka jest zbuntowaną chłopczycą, która nie stara się podążać za trendami, preferuje samodzielne myślenie i nie ulega presji społeczeństwa. Przykładem zaprezentowanej postawy jest odcinek Bal wiosny, w którym Nikki bardziej skupiona jest na problemie raf koralowych zagrożonych wyginięciem niż na wiosennym balu, którym zainteresowane były wszystkie osoby ze szkoły. Jednak nonkonformistyczna postawa Nikki jest najmocniej wysunięta na pierwszy plan podczas jej pracy w Khaki Bazar – wyznającym zasadę przereklamowanego indywidualizmu sklepie odzieżowym. Nikki nienawidzi swojej pracy ze względu na jego konformistyczną filozofię, toteż często pomija swoje obowiązki i krytykuje klientów oraz współpracowniczki (zwane przez nią Klonami) za brak własnego rozumu i indywidualnego stylu.

Nikki jest osobą, która posiada skomplikowaną relację ze swoją romantycznością i ma tendencję do złych wyborów miłosnych. Podejście Nikki spowodowane jest przez złe wspomnienia związane z Walentynkami, przez które to stała się bardziej ostrożna z randkami. Dobrze obrazuje to odcinek Zerwać z synem szefa, w którym dziewczyna stwierdza, że nie jest zainteresowana roznamiętnionymi licealistami i nie chodzi na randki w ciemno. Jednakże w późniejszym czasie nastolatka angażuje się romantycznie w dwa związki z chłopakami, dla których była jedynie drugą opcją niż priorytetem. Nikki wydaje się odczuwać poczucie winy i być bardzo świadoma tego, że jej romantyczne problemy wynikają przez osobiste przekonania i lęki – w tym lęk przed rozpadem dwunastoletniej przyjaźni z Jonesy'm, w którym zakochuje się. Z całą pewnością Nikki jest dziewczyną, która pomimo swych lęków, frustracji związanej z miłostkami i miłością do przyjaciela, jest bardzo uczuciową i wrażliwą osobą pragnącą kochać i być kochaną.

Pomimo szorstkiego i sarkastycznego zachowania, Nikki okazuje się być bardzo troskliwą osobą o złotym sercu. Jest niezwykle oddaną i lojalną przyjaciółką, która nikogo nie zostawi w potrzebie i dotrzyma kroku, czym zjednuje sobie dużą sympatię w grupie. Dziewczynę cechuje duża troska o kochanych przez nią ludzi. Dowodzi temu odcinek Żegnaj, Nikki?, w którym przed rozstaniem z przyjaciółmi obdarowuje ich ściśle związanymi z każdym z nich prezentami. W paczce przyjaciół pełni rolę zbuntowanej i buńczucznej, aczkolwiek dobrodusznej i opiekuńczej starszej siostry, która gotowa jest obronić swoich najdroższych, kiedy dzieje im się krzywda. Potrafi również uciekać się do gróźb uszczerbku na zdrowiu, byleby stanąć po stronie swojego przyjaciela.

Wygląd[]

Sylwetka Nikki

Nikki jest dość szczupłą, aczkolwiek najniższą przyjaciółką z paczki. Porównując ją i najwyższą osobę z paczki, Jonesy'ego, można zauważyć, że ledwie sięga mu do ramion. Ma półdługie, fioletowe włosy, które są przefarbowane (aczkolwiek jej włosy można uznać jako naturalne z okresu dzieciństwa, kiedy to posiadała włosy w ciemniejszym odcieniu fioletu; lub czarne, patrząc po kolorze włosów jej rodziców). Na zdjęciu Nikki z pierwszej klasy można zauważyć, że posiadała grzywkę. Ma brązowe, skośne oczy, sugerujące jej azjatyckie pochodzenie.

Nikki ubrana jest w białą bluzkę na ramiączka z zielonym okręgiem przy dekolcie, szare spodnie bojówki i jasnofioletowe adidasy. Nosi brązową bransoletkę, niebieski naszyjnik w kształcie trójkąta oraz piercing w uszach, nosie i nad lewą brwią. W dzieciństwie nosiła okulary, które w późniejszym okresie życia zamieniła na soczewki kontaktowe, których szukała w odcinku Śnieżne natarcie.

Relacje[]

Nikki nie należy do osób najbardziej przyjaznych w obyciu. Jednakże nieraz udowodniła, że pomimo swojego sarkastycznego i złośliwego stylu bycia jest bardzo oddaną i dobroduszną przyjaciółką. Jej stałym chłopakiem (od odcinka Jonesy i klony oraz Śnieżne natarcie) pozostaje Jonesy. Ze względu na lęk przed rozpadem przyjaźni, Nikki obawiała się związku z Jonesy'm, mając na względzie również swoją tendencję do wybierania niewłaściwych chłopaków.

Jonesy Garcia[]

19px-Information_icon.svg.png Zobacz więcej w osobnym artykule: Jonesy i Nikki – relacje.

Stone[]

Klony[]

Cytaty[]

"Zapowiada się interesująco. Coś jak katastrofa kolejowa."
― odc. Udawana randka
"Nigdy nie byłam grzeczną dziewczynką i nie mam zamiaru być teraz."
― odc. Sprzedawca miesiąca
"Mój czas jest bardzo cenny. Pięćset dolarów."
― odc. Jubilat
"Nie martw się. My się nigdzie nie wybieramy, nieważne ile ona ma lalek."
― odc. Ciągle Courtney, Courtney, Courtney
"Wolnego, moja mała wyciskarko cytryn! Myślisz, że tak po prostu możesz wparować w nasze życie i zostać naszą przyjaciółką? Ja znam tych ludzi od przedszkola. Mamy historię, a o Tobie wiem tylko, że lubisz różowy."
― do Caitlin, odc. Wielkie chorowanie

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Posiada iloraz inteligencji równy 124 lub wyższy[12].
  • Uwielbia zapach nowonarodzonych dzieci.
  • Nikki ma chińskie pochodzenie, aczkolwiek jej komórka posiada motyw flagi japońskiej.
  • Podczas miesiączki jej osobowość drastycznie się zmienia:
    • Zjada w dużych ilościach czekoladę, której normalnie nienawidzi.
    • Staje się bardzo ckliwa, płaczliwa i przyjazna.
    • Chętnie ucieka się do terapii zakupowej.

Wystąpienia[]

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Odcinek specjalny

  • Vote, Dude!

Przypisy

  1. Odc. Vote, Dude!
  2. Odc. Krótka kariera
  3. odc. Udawana randka
  4. "No, why do you say that, is it because I'm a Pisces? I don't wear a wig." – Nikki Wong, odc. Krótka kariera (w oryginale)
  5. odc. Ziom żywych trupów
  6. odc. Wielkie chorowanie
  7. odc. Akcja Jude
  8. odc. Ciągle Courtney, Courtney, Courtney
  9. odc. Zabójczy SMS
  10. odc. Zabójczy SMS
  11. odc. Szalone walentynki
  12. "Nikki Wong: Top five percentile. Haha! Read it and weep, sucka!" – Nikki Wong, odc. Geniusz Jonesy (w oryginale)
Advertisement