Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Maxwell Atoms, właśc. Adam Maxwell Burton (ur. 21 stycznia 1974) - amerykański animator, twórca wielu seriali animowanych takich jak Mroczne przygody Billy'ego i Mandy oraz Zło w Potrawce.

Biografia[]

Dzieciństwo[]

O dzieciństwie kreatora seriali możemy dowiedzieć się niewiele. Maxwell Atoms przyszedł na świat 21 stycznia 1974 roku w mieście Colorado Springs w stanie Colorado. W młodym wieku interesował się starymi, klasycznymi kreskówkami, surrealizmem i filmami o potworach.

Okres studiów[]

Po ukończeniu liceum rozpoczął studia na wydziale animacji Philadelphia University of Arts. Tam stworzył krótkometrażowy film Billy and Mandy in: Trepanation of Skull and You. Ukończył je w roku 1996, w wieku 22 lat.

Posada w Film Roman[]

Atoms rozpoczął pracę w studiu Film Roman. Stworzył tam projekty postaci do serialu Twisted Tales of Feix the Cat.

Posada w Cartoon Network Studios[]

Dwa lata później dostał posadę w Hanna-Barbera Cartoons, gdzie pisał scenariusze i stworzył projekty scenoopisów do seriali Krowa i Kurczak oraz Jam Łasica. W 2001 roku rozpoczął produkcję serialu Mroczni i Źli. Produkcji nie zakończył na 13 odcinku. Postanowił go rozdzielić na dwa odrębne: Mroczne przygody Billy'ego i Mandy oraz Zło w Potrawce. Zaprzyjaźnił się z Tomem Warburtonem, autorem serialu Krytponim: Klan na drzewie, oraz H.C. Greenbalttem, twórcą serialu Chowder. Z tym pierwszym stworzył crossover zatytułowany Mroczne przygody Klanu na drzewie. W 2008 roku stworzył film Podpięść: Wariackie Halloween. Ten film miał być początkiem kontynuacji przygód Billy'ego i Mandy, jednak projekt został anulowany, ponieważ Atoms po 12 latach pracy odszedł z Cartoon Network Studios.

Posada w Warner Bros. Animation[]

Obecnie Maxwell Atoms pracuje nad serialem Królikula jako scenarzysta, producent i reżyser.

Advertisement