Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Laboratorium Dextera

Zuzanna "Mandark" Astronomonow (również jako Mędrek, ang. Susan "Mandark" Astronomanov) - fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Laboratorium Dextera. dubbingowana w polskiej wersji przez Lucynę Malec w odcinkach 1-26 i Cezarego Kwiecińskiego w odcinkach 27-78. Główny rywal Dextera oraz syn Niedźwiedziego Wiatru i Ptaka Oceanu.

Mandark

Nazwisko oraz akcent w oryginalnej wersji językowej sugerują rosyjskie pochodzenie postaci. Jednak jak okazuje się w odcinku Chłopczyk o imieniu Zuzia, Mandark urodził się w cichej wsi o nazwie Kwiatopia jako pierwszy syn pary hippisów o pacyfistycznej naturze, Ptaka Oceanu i Niedźwiedziego Wiatru. Po narodzinach nadano mu imię Zuzia, aby "wprawić w zakłopotanie wszelkie stworzenie na Ziemi", które "nie zdradzi nikomu, kim jest naprawdę, które z czułością będzie szeptać wiatr w kanionie". Po przeprowadzce i poznaniu Dextera chłopak postanowił zmienić swoją tożsamość, przybrać imię Mandark oraz wybudować własne laboratorium.

W odcinku Rywal Dextera, kiedy następuje pierwsze spotkanie Dextera i Mandarka w szkolnych ławach, Mandark zakochuje się bez wzajemności w Dee Dee, która od tego czasu staje się jego serialowym obiektem westchnień.

W odcinku Rywalka Dee Dee dowiadujemy się, że Mandark ma siostrę o imieniu Olga.

Advertisement