Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
18grey Uwaga:
Na tej stronie, poniżej, mogą znajdować się treści nieodpowiednie dla niektórych bądź młodszych odbiorców.
(np. wulgarność, brutalna przemoc, tematyka kontrowersyjna, motywy seksualne, poczucie grozy itd.)

Jeżeli uważasz, że może to Ciebie dotyczyć, zaniechaj lektury.
Możesz także wylosować inną stronę.

.

Treść tego artykułu jest związana z Cartoon Network.

W tym artykule zawarta jest lista bohaterów i elementów powiązanych mniej lub bardziej z LGBT+ w produkcjach emitowanych przez Cartoon Network. Znajdują się tu wypisane postaci fikcyjne o orientacji seksualnej innej niż heteroseksualizm, elementy mniej lub bardziej bezpośrednio nawiązujące do LGBT+, a także stereotypowe aluzje czy symbole oraz zawartości homoerotyczne lub heteroseksistowskie. Wszystkie przedstawione w artykule rzeczy mogą być przedstawiane w produkcjach zarówno w kontekście humorystycznym, jak i w poważnym tonie.

Ten artykuł nie skupia się na treściach obalających żadne z tego typu stereotypów ani na cenzurze ww. elementów.

Lista

  • Seria Zwariowane melodie
    • Królik Bugs jest uważany za osobę genderfluid (płynnie przechodzącą z jednej identyfikacji płciowej w inną) oraz pierwszą osobę będącą drag queen w historii animacji ze względu na swoje wielokrotne występowanie w strojach zarówno kobiecych, jak i męskich, i tym samym nawiązywanie romantycznych interakcji z przedstawicielami obu płci, głównie w celach humorystycznych.
    • Prócz tego, w odcinku The Rabbit of Seville Bugs bierze ślub z Elmerem, a w jednym z innych z Yosemitem Samem.
  • Snagglepuss
    • Serial opowiada o różowej pumie o zapędach dekoratorsko-inżynierskich. Ze względu na jej różowy kolor, sepleniący głos oraz teatralny sposób wypowiedzi uznawany jest za geja. Temat ten jest podjęty w komiksie Exit Stage Left: The Snagglepuss Chronicles wydanym w 2018 przez Warner Bros. i DC Comics, gdzie postać jest homoseksualnym dramatopisarzem[1]. Jednakże, Joseph Barbera pewnego razu zaprzeczył pogłoskom, wskazując, że zachowanie bohatera jest zainspirowane Bertem Lahrem[potrzebne źródło]. Do tego, w dwóch odcinkach pojawia się potencjalna partnerka pumy o imieniu Lila.
  • Klasyczna seria Scooby Doo
    • Velma Dinkley jest przez wiele osób uważana za lesbijkę, bezskutecznie próbującą związać się z Kudłatym, z którym jednak nie ma zbyt wiele chemii, mimo np. pocałunku w filmie Scooby-Doo! Curse of the Lake Monster. James Gunn, scenopisarz jednego z filmów z serii o Scoobym wyraził pewność o jej odmienności seksualnej[2].
  • Laboratorium Dextera
    • Epizod serialu Wybierz M jak Małpa: Magmanamus (1996) przestał być emitowany po kilku latach w Stanach Zjednoczonych. Pojawia się w nim postać Silver Spooner, który został uznany przez Cartoon Network za obiekt gejowskich stereotypów.
    • W epizodzie Słońce, surfing i nauka Mandark poznaje surfera podobnego do Dee Dee, z którym postanawia potem spędzać czas i z którym wyraźnie łączy go chemia.
    • Mandark został wychowany przez hippisów, którzy wyraźnie chcieli go wychować z dala od społecznych konstrukcji płciowych, m.in. nazywając go Zuzią.
    • W jednym z odcinków Mandark przebiera się za mamę Dextera, aby wkraść się do domu. W scenie z Mandarkiem w przebraniu i ojcem pojawia się erotyczny podtekst.
    • W odcinku Beau, taki fajny i mądry Dee Dee rywalizuje ze swoim bratem o względy swojego kolegi, Beau. O ile Dexter chciał się z nim tylko zaprzyjaźnić ze względu na wspólne zainteresowania, użyte animacje zachwytu i rywalizacja o jego fizyczną obecność mogą być odebrane dwuznacznie.
    • W odcinku Oj, bratku! Dexter, po zamianie Dee Dee w mężczyznę, z serduszkami w tle leci przytulić Doo Dee, stojącego półnago.
  • Krowa i Kurczak oraz Jam Łasica
    • W serialu pojawia się postać o imieniu Czerwony, pełniąca funkcję szatana w świecie przedstawionym. Zazwyczaj jest bez ubrań, lecz bardzo często wciela się w różne postacie, zarówno męskie, jak i żeńskie.
    • Epizod Krowy i Kurczaka Buffalo Gals został zbanowany z powodu zawartych wielu podtekstów seksualnych powiązanych z lesbijkami.
  • Atomówki
    • W serialu pojawia się postać o imieniu On, pełniąca funkcję szatana w świecie przedstawionym. Nie tylko nosi buty na wysokich obcasach, przyciętą marynarkę z różowym sztucznym futrem i ma makijaż, lecz także oddaje się aerobikowi i kąpieli z kaczuszką, aktywnościach utożsamianych stereotypowo z upodobaniami gejowskiej części społeczeństwa.
    • W odcinku Wojna ojców Super Mocne Chłopaki wskazują, że mają dwóch ojców, zarówno Mojo Jojo, jak i Jego. Technicznie, Mojo stworzył Przebojowców, a po ich śmierci On ich wskrzesił, lecz w praktyce potem razem starają się o rodzicielstwo.
    • Femme Fatale w domu ma obraz dwóch kotów liżących swoje futro, co (łącznie z jej mizandrycznym światopoglądem) sugeruje, że jest lesbijką.
    • W jednym z odcinków Mojo trafia do więzienia, do jednej celi z mężczyzną. Narrator mówi w tym czasie o miłości unoszącej się w powietrzu.
  • Johnny Bravo
    • W jednej ze scen jedna z dziewczynek oskarża Johnny'ego o czytanie czasopism z nagimi mężczyznami, co wywołuje poruszenie wśród klientów sklepu; był to magazyn kulturystyczny.
    • W odcinku Johnny Bravo i Amazonki Johnny pod koniec odcinka z "Wioski Pięknych Kobiet" trafia na "Wyspę Pięknych Mężczyzn", którzy zdają się homoseksualni.
  • Chojrak – tchórzliwy pies
    • Twórca serialu o odcinku Maska powiedział, że nie mógł uwierzyć, że Cartoon Network go wyemitował. Poza dosyć ciężką fabułą i nawiązaniami do m.in. przemocy domowej, w odcinku przedstawiona jest relacja kocicy i króliczki, uznawana za romantyczną, oraz mizandria.
  • Mroczne przygody Billy'ego i Mandy
    • W odcinku Billy i Mandy ratują święta Święty Mikołaj zostaje zamieniony w kobiecopodobnego wampira. Postać jest dubbingowana przez Malcolma McDowella, homoseksualnego aktora i Ponury wdaje się z nią w relację.
    • Odcinek Miłość nie jedno ma imię w oryginale zwie się The Love That Dare Not Speak Its Name, co można uznać za eufemizm homoseksualnej relacji. Do tego, karta tytułowa ukazuje postać wyglądającą jak Billy w kobiecym przebraniu.
  • Strażnicy czasu
    • Robot Larry 3000 uważany jest za geja ze względu na swój oryginalny głos, podkładany przez Marka Hamilla, oraz zniewieściałość postaci i przyjaźń z Kleopatrą w odcinku Shop like an Egyptian, jednak Larry podkreśla wielokrotnie, że na ogół nie lubi ludzi, lecz w serialu nie podjęto tematu jego seksualności.
  • Dom dla Zmyślonych Przyjaciół pani Foster
  • Scooby Doo i Brygada Detektywów
    • W jednej ze scen Fred Jones mówi do mężczyzny-motocyklisty, że nazywa się Fred, lecz jeśli chodzi z kimś na randki, ten ktoś może nazywać go Freddie. W innej scenie Kudłaty nazywa Freda Freddiem.
    • Fred do tego wielokrotnie ignoruje miłosne starania do niego ze strony Daphne, nawet zdając się bardziej zainteresowanym apaszką, którą ma Ron Drabinton.
    • W kolejnej scenie Fred mówi przyjaciołom w oryginalnej wersji językowej, że jego znajomi zabierają go na tzw. "happy tapioca" (którego znaczenia pojęcia on nie ma), co jest slangowym określeniem na rodzaj homoseksualnego stosunku.
    • Przez serial przewija się motyw relacji pomiędzy Velmą a Marcie, która uznawany jest za relację miłosną, zwłaszcza z powodu niedopowiedzianych scen oraz kwestii "that's my girl" pod koniec serialu, a także poświęcenia się Marcie i jej śmierć dla Velmy, którą pieszczotliwie zwie "V.".
  • Pora na przygodę!
    • BMO nie jest ani mężczyzną, ani kobietą. W serialu w języku angielskim odnoszą się do niego postaci w formach męskich i żeńskich.
    • 7 sierpnia 2014 na podpisywaniu książki The Adventure Time Encyclopædia Olivia Olson potwierdziła, że Marcelina Królowa Wampirów i Królewna Balonowa były ze sobą, co wyjaśnia ich obecną rywalizację. Jednakże obie postaci były również z mężczyznami (Balonowa z Mr. Cream Puff, a Marcelina z Ashem).
    • W odcinku Princess Potluck Jake mimo bycia mężczyzną ma na sobie makijaż, wyjaśniając, że w ten sposób wygląda ładnie.
  • Niesamowity świat Gumballa
    • W różnych odcinkach przejawia się wiele humorystycznych scen nawiązujących do homoerotyzmu, np. w odcinku Objęcia, w którym jest ich pełno.
  • Steven Universe
    • W serialu wszystkie klejnoty są przedstawione jako osoby pozbawione płci, lecz w formie kobiecopodobnej, toteż używają rodzajów żeńskich (właśc. ang. non-binary, feminine-presenting lesbians).
    • W odcinku We Need to Talk staje się jasne, że Perła jest zakochana w Rose Kwarc. Jej uczucia są w dalszych odcinkach potwierdzone oraz ukazane jako odwzajemnione przez Rose, która jednak była również zainteresowana ludźmi-mężczyznami.
    • W odcinku Last One Out of Beach City Perle podoba się kobieta będąca człowiekiem.
    • Szafir i Rubin są parą i tworzą razem fuzję postaci Granat. W wielu odcinkach podjęty jest temat ich miłości. W odcinku Reunited z 2018 roku wstępują w związek małżeński.
    • Stevonnie jest pozbawioną płci fuzją, która zdaje się podobać zarówno ludziom mężczyznom, jak i kobietom.
  • Clarence
    • J i Sue, ukazane po raz pierwszy w odcinku Jeff Wins, okazują się być w lesbijskim związku i są razem matkami Jeffa.
    • Odcinek Neighborhood Grills ukazuje krótko randkę dwóch mężczyzn, którzy całują się w policzek. Oryginalnie jednak mieli pocałować się w usta.
  • Młodzi Tytani: Akcja!
    • W różnych odcinkach pojawia się parę humorystycznych scen nawiązujących do homoseksualnych relacji, np. w odcinku Rocks and Water, w którym Cyborg wtrąca się w pocałunek Robina i Gwiazdki, ostatecznie całując się z Robinem.
  • Totalna porażka: Wariacki wyścig
    • Twórcy serialu oznajmili w odpowiedzi na jedno z pytań fanów, że uczestnicy reality-show, Tom i Jacques, są gejami.

Przypisy

Advertisement