FANDOM

PNP logo

Królewna Ognia (ang. Flame Princess) – fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Pora na przygodę! i zarazem drugoplanowa bohaterka serialu. Dubbingowana w polskiej wersji przez Julię Kołakowską. Obecna królowa Królestwa Ognia.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Phoebe[1] urodziła się jako drugie dziecko Króla Ognia i jedyna córka. Nie wiadomo, co się stało z matką i czy królewna ma z nią jakiekolwiek wspomnienia. Jest reinkarnacją Balthusa[2].

Królewna już od wczesnego dzieciństwa była znana ze swoich silnych mocy jako żywioł ognia. Wszystko zmieniło się pewnego dnia, gdy posłaniec od Króla Ognia przyszedł z informacją, że istnieje spore prawdopodobieństwo posiadania przez córkę większych i bardziej destrukcyjnych sił od niego. Obawiając się o swoją pozycję królewską w przyszłości, Król Ognia każe posłańcowi porzucić malutką królewnę, aby przepadła i zginęła. Królewna była trudnym do opanowania dzieckiem, jednak nie posiadała złej natury czy intencji. Poprzez okazaną litość, dziewczynka zostaje oddana pod opiekę Kryształowego Drwala, którego dom zostaje podpalony przez małą Phoebe (wraz z lasami Słodkiego Królestwa). Zostaje odprowadzona do domu przez Królewnę Balonową, zniesmaczoną postawą rodzicielską ojca. Król Ognia z początku wypiera się córki, ale ewentualnie potwierdza, że została przez niego uznana za niebezpieczeństwo zagrażające jego pozycji w królestwie.

Mała królewna zostaje zamknięta w ogromnym, szklanym lampionie po uzgodnieniu propozycji Balonowej, aby jej ojciec znalazł sposób na kontrolowanie jej mocy. Ojciec izoluje ją od świata zewnętrznego, będąc pewnym, że córka nie przywłaszczy sobie praw do królewskiego tronu. Przez całe dzieciństwo Phoebe jest zmuszona obserwować morderstwa (możliwe, że również inne złe czyny) dokonywane w królestwie, zwane przez nią "tragedią Szekspira". Dorasta również w przekonaniu, że jest niszczycielskim żywiołem ognia, który sieje zło i spustoszenie.  

Uwolnienie z lampionu Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Będąc w lampionie podczas wydarzeń z odcinka Gorąca miłość, Królewna Ognia poznaje Jake'a, który z powodu miłosnego rozczarowania Finna odwiedza Królestwo Ognia w celu znalezienia idealnej ukochanej dla chłopaka. Dziewczyna wydaje się być zaciekawiona, co dzieje się poza lampionem, m.in. obserwuje poczynania Jake'a, który śpiewa dla Phoebe serenadę ku jej uciesze.

Zostaje uwolniona przez swojego ojca po tym, jak Jake zostaje "uduszony" przez "Księcia Finna", który jest imitacją z brzucha Jake'a. Gdy wychodzi na wolność, jest przeświadczona o tym, że Książę Finn jest wybawcą i jej okrutnym wybrankiem, który idealnie do niej pasuje z charakteru.

Phoebe zostaje odrzucona przez Księcia Finna po tym, gdy doznała ataku agresji i zamieniła niczemu niewinnych mieszkańców w małe płomyki. Zerwana propozycja związku powoduje wściekłość u królewny i niespełnioną chęć zemsty na "Księciu", polegającą na podpaleniu domu prawdziwego Finna i Jake'a. Królewna zastawia na siebie pułapkę, podpala wodne fajerwerki Królewny Balonowej i tym samym osłabia siebie samą. Gdy traci przytomność na dachu, zostaje uratowana przez prawdziwego Finna, którego królewna myli z "Księciem", który ją odrzucił w Królestwie Ognia. Phoebe uderza go w twarz i ucieka.

Sezon 4 Edytuj

W odcinku Gorący dotyk okazuje się, że po uderzeniu Finna w twarz królewna uciekła nad leśną sadzawkę. Nie będąc wystarczająco doświadczoną w świecie poza lampionem jest nieco zaskoczona, gdy dotykiem ręki podpala kwiatki. Na widok zakochanego w niej Finna królewna ucieka do Królestwa Goblinów i powoduje tam całkowity chaos, podpalając wszystko co trafi w jej ręce. Potem łagodnieje na widok płaczącego Finna i odkrywa, czemu nie potrafili się wcześniej porozumieć (królewna mylnie uznała go za pierwiastek wody, gdy zauważa łzy w jego oczach). Po krótkiej rozmowie dziewczyna usiłuje przytulić się, jednak swoim dotykiem parzy Finna. Następnie żegna się i odchodzi w kierunku wschodzącego słońca.  

Od odcinka Żar miłości dowiadujemy się, że Królewna Ognia przeprowadziła się do drewnianego domku wybudowanego przez Finna. Z chęcią zgadza się na przytulanie po wodnych sztuczkach Finna, który owinięty jest w folię spożywczą, gdyż poprzednim razem dziewczyna oparzyła go. Phoebe planuje również z Finnem przybycie do "bazy numer 2" polegającą na całowaniu się.  

Niestety, Królewna Ognia okazuje się nie być świadomą faktu, że jej struktura ciała jest niestabilna fizycznie. Pod wpływem silnych emocji, dziewczyna może wybuchnąć oraz spalić Ziemię od wewnątrz. Nieświadoma tego, że jako osoba świeżo uwolniona z lampionu stwarza realne zagrożenie, mimowolnie decyduje się na pocałunek. Phoebe eksploduje i wypala głęboką dziurę w ziemi, jak również traci przytomność z powodu braku tlenu, lecz zostaje uratowana przez Finna, który przeprowadza na niej resuscytację. Fatalny występek sprawia, że u królewny rośnie poczucie świadomości samej siebie oraz ostrożność ze swoimi mocami i emocjami, wciąż nie rozumiejąc w pełni jak je kontrolować.  

Pojawia się na początku snu Finna w odcinku Król robak. Królewna, która siedzi przy stole w lesie, chce nakarmić go zupą i wścieka się, gdy ten zwleka z jej spróbowaniem. Znika wraz z łyżką, kiedy ta druga zmienia się w robaka.  

Charakterystyka Edytuj

Królewna Ognia posiada zmienną osobowość. Zazwyczaj zachowuje spokojną i łagodną postawę, jednak czasami ma tendencje do nieoczekiwanych huśtawek nastroju. Jej ojciec spostrzegł również, że jest trudna do opanowania. Jest wręcz uosobieniem popędliwości oraz wrażliwości. Królewna jest także skora do niebezpiecznych napadów agresji (w odcinku Gorąca Miłość wyrzuciła kule ognia na poddanych za samo odezwanie się szeptem). 

WyglądEdytuj

150px-FlamePrincess
Królewna Ognia często ubrana jest w długą, czerwono-pomarańczową suknię przykrytą narzutką z ramiączkami koloru brzoskwiniowego i różową lamówką. Na jej czole i sukience widnieją czerwone kryształy. Jako żywioł ognia, posiada długie, rudo-czerwone, płomieniste włosy i żółto-pomarańczową skórę. Ma czarne oczy, które w świetle płonącego ognia błyszczą się na biało i żółto.

Kiedy królewna ma jakikolwiek kontakt z wodą, jej skóra przybiera różowo-szary kolor a włosy opadają na plecy. W suchym otoczeniu jej wygląd wraca do normalnego stanu.   

Relacje Edytuj

Cytaty Edytuj

"Dosyć! Nie powinieneś był igrać z uczuciami żywiołu ognia. [...] Gdy powiedziałeś, że mnie lubisz, roznieciłeś we mnie jasny płomień. A potem mnie zostawiłeś, ty draniu! [...] Zamierzałeś mnie pogrążyć, to był Twój cel... a celem ognia jest płonąć, dlatego zamienię tę ziemię w moje Królestwo Ognia!"
― odc. Gorący dotyk
"Wreszcie rozumiem... jesteś pierwiastkiem wody."
― do Finna, odc. Gorący dotyk
"Finn, mam już dość lochów... [...] No... robimy wszystko po Twojemu, a mnie się to wcale nie podoba. To znaczy, że jestem zła?"
― odc. Loch szkieletów
"Zapomniałam, jak to miło jest niszczyć. [...] Yyy, to znaczy, niszczyć zło!"
― odc. Loch szkieletów
"Żartować ze mnie mogą tylko osoby, które lubię! [...] Pod warunkiem, że robią to taktownie!"
― odc. Ogień i lód
"Po co ludzie mają sekrety? Tak było w Królestwie Ognia, istna tragedia Szekspira. Myślałam, że tutaj jest inaczej. Dlaczego muszę się tak czuć?"
― odczucia Królewny po zerwaniu z Finnem, odc. Ziemia i woda
"Ja też Cię lubię, chociaż czasami trudno zrozumieć przyjaciół. Sądzisz, że ich znasz, a okazuje się, że Cię oszukiwali."
― do Cynamonka, odc. Ziemia i woda
"Muszę zostać i walczyć. O Królestwo!"
― odc. Czerwony tron

O Królewnie Ognia Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest drugim największym zagrożeniem dla Ooo (Pierwszym jest Król Zły).
  • Postać Królewny Ognia została zaprezentowana po raz pierwszy na Comic-Conie w 2011 roku przez twórcę serialu, Pendletona Warda oraz ekipę serialu.
  • Oryginalny scenopis odcinka Gorący dotyk miał ukazać pocałunek Królewny Ognia z Finnem, jednak pomysł został odrzucony i ponownie wykorzystany w odcinku Żar miłości.
  • Jednym z owoców pracy artystycznej Natashy Allegri jest postać Księcia Ognia, będący męskim odpowiednikiem Królewny Ognia. Pojawił się w serii komiksowej zwanej Pora na przygodę z Fionną i Cakejak również jest postacią poboczną w odcinkach O księciu, który pragnął wszystkiego oraz Pięć krótkich stołów.

Wystąpienia Edytuj

Przypisy