Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Treść
Scenariusz

Zwariowane melodie

Kot czy kotek (ang. Kit for Cat) – pięćset trzydziesty dziewiąty film krótkometrażowy z serii Zwariowane Melodie. Tytuł starego dubbingu Canal+ brzmi Kotek czy kot. Opowiada o tym, jak kot Sylwester z zazdrości próbuje pozbyć się lokatora, którym jest biało-żółty kotek.

Reżyserem krótkometrażówki jest Friz Freleng, jeden z twórców Tarasu Termitów.

Wprowadzenie[]

Sylwester i biało-żółty kociak lądują w domu Elmera Fudda. Milioner postanawia zająć się tym drugim, przez co czarno-biały kot jest o niego zazdrosny.

Streszczenie[]

Sylwester podczas przeszukania koszy na śmieci w poszukiwaniu jedzenia spotka małego kotka, który zostaje później wrzucony do jednego z nich. Gdy zrywa się mroźny wiatr, zarówno czarno-biały kot jak i biało-żółty kociak lądują w domu Elmera Fudda, który je przygarnia. Milioner postanawia zająć się maluchem. Zazdrosny Sylwester usiłuje bezskutecznie pozbyć się rywala. Oprócz tego jest kilkukrotnie obwiniany przez Elmera. Później oba koty zaczynają się gonić robiąc hałas w całym domu. Gdy Elmer Fudd je ucisza, w jego mieszkaniu zjawia się gospodarz z dokumentem od komornika głoszącym Nakaz eksmisji. Wkrótce milioner z powodu zbyt głośnego zachowania, jakie spowodował Sylwester razem z małym kociakiem, traci dom na zawsze i wraz z kotami ląduje na ulicy.

Fabuła[]

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

W mieście jest mroźny wieczór. Sylwester przeszukuje kosze na śmieci w poszukiwaniu jedzenia, kiedy nagle pojawia się mały kociak. Maluch chce tak samo jak on znaleźć pożywienie, lecz Sylwester go odpycha i wrzuca do innego pojemnika na śmieci. Po chwili zrywa się chłodny wiatr i nasz bohater idzie się schronić w jakimś ciepłym mieszkaniu. Wkrótce znajduje dom należący do Elmera Fudda. Zaczyna pukać i dzwonić do jego drzwi. Mężczyzna otwiera drzwi, zastaje leżącego pod drzwiami Sylwestra i zabiera go do domu, aby go ogrzać. W niedługim czasie milioner słyszy pukanie do drzwi. Okazuje się, że to mały kociak. Elmer przygarnia malucha i postanawia się nim zająć, co wprowadza Sylwestra w zazdrość.

Wkrótce gdy milioner życzy obu kotom kolorowych snów i idzie się położyć, czarno-biały kot zastanawia się, jak się pozbyć małego lokatora na noc. W kuchni wyjmuje butelkę mleka z lodówki i przywołuje małego kociaka. Maluch zostaje przez niego oblany pysznym mlekiem, a sam Sylwester tłucze pustą butelkę. Po chwili Elmer Fudd idzie sprawdzić do kuchni, co się co się dzieje. Okazuje się, że kociak chce się napić mleczka. Milioner częstuje go miską mleka, co ponownie wywołuje u Sylwestra złość. Niedługo potem kot podrzuca maluchowi kłębek wełny. Ten zaczyna się nim bawić, lecz nie zauważa, że kawałek wełny jest przywiązany do porcelanowych naczyń i niechcący je tłucze. Postanawia skleić je z powrotem. Jednak na przeszkodzie stoi mu Sylwester, który znów je tłucze. W końcu Elmer Fudd przyłapuje go na tej czynności.

Niedługo potem Sylwester znajduje podręcznik hipnozy. Za jego pomocą hipnotyzuje małego kotka i każe mu uderzyć Elmera pałką w głowę. Jednak ten nie daje się nabrać i uderza swojego rywala w głowę. Ten kładzie się obok milionera, który po chwili się budzi. Wyrzuca Sylwestra z pokoju i ostrzega go, że jeżeli przez niego będzie wyrwany ze snu, to pożałuje tego. W chwilę później nasz bohater nakręca mysz-zabawkę i kieruje ją w stronę kotka. Maluch biegnie za myszką, lecz Sylwester zamyka go w mysiej dziurze. Gdy się relaksuje przy kominku, z przerażeniem odkrywa, że uwięziony za ścianą kotek w zemście na nim zrzuca ze ścian obrazy i kredens z naczyniami. Sylwester szybko je łapie, lecz gdy dociera do pokoju Elmera, nie udaje mu się uratować żyrandolu, który spadł na jego głowę. Milioner znów obwinia naszego bohatera za niewłaściwe zachowanie.

Nagle Sylwester odkrywa, że mały kociak znów chce zrobić zamieszanie. Postanawia temu zapobiec. Wkrótce potem koty zaczynają się gonić po całym domu robiąc bardzo duży hałas. Jednak Elmer Fudd je ucisza aby zapobiec nagłej sytuacji. Chwilę później ktoś puka do drzwi jego mieszkania. Okazuje się, że to gospodarz domu, który dowiedział się od sąsiadów o skardze na zbyt głośne zachowanie, jakie spowodowały oba koty. Pokazuje milionerowi otrzymany od komornika dokument głoszący Nakaz eksmisji. A to oznacza, że Elmer Fudd już nie mieszka w tym domu. Na koniec milioner wraz z kotami lądują na ulicy i szukają resztek jedzenia w koszach na śmieci.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka[]

Główni bohaterowie[]

Bohaterowie drugoplanowi[]

  • Mały kociak
  • Właściciel domu Elmera

...i inni

Ciekawostki[]

  • Ten odcinek został wydany na VHS od ITI w wersji lektorskiej pt. Bezdomne koty w składance "Przygody Elmera".
  • W Polsce został wyemitowany z Reedycją Błękitnej Wstążki.
    • Z odzyskanymi napisami pojawił się na wydaniu VHS od Warner Bros Poland z oficjalnym dubbingiem, który jest obecnie znany przez widzów.
Advertisement