Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Treść
Scenariusz

Atomówki

Gry wojenne (ang. Boy Toys) - drugi epizod sześćdziesiątego odcinka serialu animowanego Atomówki, dziewiątego odcinka piątego sezonu.

Wprowadzenie[]

Poniżona przez trójkę Super Mocnych Chłopaków Księżniczka Forsiasta zawiera sojusz z Atomówkami i przekazuje im najnowocześniejsze uzbrojenie.

Bohaterowie odcinka[]

Główni bohaterowie[]

Bohaterowie drugoplanowi[]

Bohaterowie tła[]

  • Właściciel sklepu rybnego
  • Michael Bells (wspominany przez chłopców)

Streszczenie[]

Uwaga, poniższy tekst zawiera spoilery!

W korku[]

W ulicznym korku na moście stoi limuzyna Księżniczki Forsiastej. Jej właścicielka, siedząc wygodnie wewnątrz, rozmawia przez telefon z matką. Radzi jej, by znalazła sobie jakieś wysoko położone okno i wyskoczyła nim razem z zaproszeniem i przesłodzoną gadką jaką przy tej okazji jej zaserwowała, rozłącza się i uznaje swą rodzicielkę za "wrzód na tyłku", po czym wściekłym głosem pyta szofera, czemu nie jadą. Otwiera szyberdach, by się zorientować się w sytuacji. Spostrzega świetlne smugi wokół budynków - to Atomówki walczą z Super Mocnymi Chłopakami.

Nagle jedna ze smug zmienia kierunek, zmierza prosto w stronę Księżniczki, uderza w limuzynę, rozbijając dach. Gdy rozwiewa się kurz, okazuje się że na przednim siedzeniu kabiny stoi trójka Super Mocnych Chłopaków. Księżniczka wyraża im swoją dezaprobatę. Nie przejmują się tym specjalnie i odlatują skopać tyłki Atomówkom.

Księżniczka staje obok limuzyny, podziwiając walkę po czym postanawia się do niej włączyć. Wyjmuje z bagażnika plecak odrzutowy, strój superbohaterki i uzbrojona we dwa miotacze odlatuje w stronę wieżowców.

Dociera na plac boju w sama czas, by ujrzeć jak Super Mocne Chłopaki leżą wbici w asfalt, a Atomówki szykujące się do finalnego ataku. Przelatuje obok, przesłaniając cele falą ognia, przywala Atomówkom z, trzymanych w obu rękach, miotaczy. Następnie podchodzi do Supermocnych Chłopaków i oferuje im swą pomoc w walce z Atomówkami. Ci jednak odmawiają przyjęcia jej do grupy, jako głupiej dziewczyny, jeden z nich, przy okazji, pozwala sobie nawet odepchnąć Księżniczkę, po czym trójka supermocnych wycofuje się.

Atomówki są wściekłe i oskarżają Księżniczkę o zniweczenie być może jedynej szansy pokonania Super Mocnych Chłopaków. Księżniczka, płacze, jednak po chwili zwraca się do Atomówek i proponując zawarcie sojuszu przeciw Supermocnym Chłopakom - da im do rąk potężną broń, która pozwoli raz na zawsze pozbyć się znienawidzonych tworów Mojo.

Tajny arsenał[]

Cała czwórka leci dłuższy czas (Księżniczka na swoich odrzutowych skrzydłach), aż dociera na ogrodzony drutem kolczastym płaskowyż, nieopodal kanionu, na rozpalonej słońcem pustyni. Księżniczka podchodzi do ogromnego głazu leżącego na skalnej platformie i wprowadza kod na panelu. Otwierają się ukryte wrota, prowadzi Atomówki do pneumatycznej windy którą zjezdżają kilkanaście pięter na dno jaskini, będącej tajnym arsenałem Księżniczki. Stoi tam futurystyczna broń, pierwotnie stworzona przez Księżniczkę Forsiastą, by pokonać Atomówki. Księżniczka chce przekazać ją naszym bohaterkom. Brawurka uznaje, że będąc superbohaterką nie potrzebuje broni, a Bajka nie chce używać zabójczej broni w walce. Jednak wyraźnie zafascynowana odrzutowcem Bójka zgadza się na plan Księżniczki. Bajka ma sterować pancerną łodzią motorową, Bójka pilotować naddźwiękowy odrzutowiec, a Brawurka kierować superczołgiem.

Beznadziejni rekruci[]

Atomówki i Księżniczka powracają na nabrzeża Townsville, gdzie właśnie szaleją Super Mocne Chłopaki. Księżniczka przelatuje nad nimi i rozkazuje Atomówkom atakować. Bajka, Brawurka i Bójka zmierzają w stronę przeciwnika i otwierają ogień, jednak chybiają celu. Supermocni Chłopaki ruszają do kontrataku, wskakując na burtę czołgu, skrzydło samolotu, pokład motorówki. Trójka Atomówek porzuca swe bojowe maszyny i ucieka. Super Mocne chłopaki wdzierają się do kokpitów, przejmują kontrolę nad uzbrojeniem Księżniczki i natychmiast biorą się za strzelanie do wszystkiego co popadnie. Jednak wystrzelone przez nich pociski trafiają przypadkiem w maszyny kolegów, po chwili walą już wyłącznie do siebie, kompletnie dewastując motorówkę, odrzutowiec i czołg.

Supermocni Chłopaki kompletnie się tym nie przejmują - leżąc na tym co pozostało z niezwyciężonej broni, zwijają się ze śmiechu. Wściekła Księżniczka Forsiasta strofuje Atomówki, wypominając im nieumiejętność celowania oraz brak współpracy zespołowej. Bajka, Bójka i Brawurka z pełnymi pogody twarzami odlatują, pozostawiając ją na nabrzeżu.

Galeria[]

Kliknij tutaj, by zobaczyć galerię do artykułu }}}}.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwszy 11-minutowy odcinek, w którym pojawiają się Super Mocne Chłopaki.
  • Ten odcinek nawiązuje do filmu Top Gun z 1985 roku.
  • W odcinku tym jest wspominana matka Księżniczki Forsiastej.
  • Pokazany zostaje tajny arsenał Księżniczki.
  • Pojawia się prywatny szofer Księżniczki Forsiastej Ian.
  • Księżniczka po długiej przerwie powraca do zachowań swoich pierwowzorów z Czarodziejki z Księżyca - Chibiusy i Usagi, łkając na polu walki. Scenarzyści uczynili to by wyjaśnić nowym widzom (i przypomnieć starym), czemu Księżniczka nie może być jedną z Atomówek. Próba powrotu do pierwotnego wizerunku postaci z Chcieć to mieć, była skazana na niepowodzenie - jest sprzeczna z tym, co zaprezentowano w innych odcinkach. Podobnemu celowi miała zapewne służyć rozmowa z matką we wstępie, jednak zestawiona ze sceną układania do snu Księżniczki przez Króla Forsiastego w Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada, prowadzi do odmiennych wniosków.
  • Księżniczka Forsiasta łkając przyjmuje w tym odcinku podobną pozycję, jak płacząca Usagi Tsukino w Czarodziejce z Księżyca - siedzi na ziemi zasłaniając dłonią oczy. Różnica polega na ułożeniu nóg - Usagi rozkłada je na boki, Księżniczka wykłada do przodu - kolejne uproszczenie pracy animatorów.
  • Ponownie ujrzymy ograny schemat - to Bójka doprowadza do klęski Księżniczki, zgadzając się na jej plan, w dalszej perspektywie dążąc do zniszczenia jej nowoczesnego uzbrojenia, bowiem rozumie, iż potem owa broń mogłaby zostać użyta przeciwko Atomówkom. Scenarzyści nie powiedzieli tego wprost, pozwalając by widzowie sami się domyślili. Niechcący jednak w ten sposób zasugerowano, iż ważniejszy od pokonania przeciwnika jest dla niej (i pozostałej dwójki) odwet na Księżniczce, za to że przez nią że nie wygrały z Super Mocnymi Chłopakami, z czego wynikałoby, iż Bójka jest mściwa i małostkowa.
Advertisement