Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki
Treść
Scenariusz

Dom dla Zmyślonych Przyjaciół pani Foster

Fałszywy film (ang. One False Movie) – trzydziesty szósty odcinek serialu animowanego Dom dla Zmyślonych Przyjaciół pani Foster, a dokładnie dziesiąty odcinek trzeciego sezonu. Opowiada o tym, jak Maks zostaje wybrany przez dyrektora szkoły do nakręcenia dwugodzinnego filmu po tym, jak jego dzieło mu się spodobało. W przygotowaniu filmu pomaga Bloo, który zostaje jego reżyserem.

Wprowadzenie[]

Po fenomenie jednego z filmów wyprodukowanego przez Bloo, o który poprosił Maks, chłopiec zostaje zmuszony do nakręcenia drugiego, prosząc Blooregarda ponownie o pomoc.

Streszczenie[]

Bloo pomaga Maksowi poprawić film na prezentację w szkole dając do niego efekty specjalne. Gdy następnego dnia twórca zmyślonego przyjaciela pokazuje swoim kolegom film, zarówno jego wychowawczyni jak i dyrektor szkoły są tak zachwyceni, że wybierają go jako uczestnika konkursu filmowego. Chłopak zostaje poproszony o nakręcenie nowego, dwugodzinnego filmu, a Bloo ponownie mu w tym pomaga. Realizacja filmu trwa parę dni. Niebieski przyjaciel potrzebuje na to pieniędzy, więc jego twórca postanawia sprzedać swoją kolekcję zabawek i antyki należące do pani Foster. Gdy dobiega końca produkcja filmu T-Rexatron Wilk-kosmita III. Prequel w czasie: Nieubłagany, Eduardo niechcący kradnie kasetę i nagrywa swój program edukacyjny, o czym dyrektor szkoły nie wie. Nadchodzi dzień premiery filmu. Maks zaprasza wszystkich na jego projekcję, a władze szkoły życzą mu powodzenia. Okazuje się, że film był przerobiony przez Bloo. Podczas projekcji filmu na ekranie pojawia się Lauren, ulubienica Eduardo. Ostatecznie z powodu wykasowanego zakończenia filmu, publiczność go odrzuca i trafia pomidorami jego reżysera – Blooregarda Q. Kazoo.

Fabuła[]

SPOILER: Zawiera szczegółowy przebieg fabuły.

Maks kręci film[]

Pewnego popołudnia Maks odwiedza dom dla zmyślonych przyjaciół z kamerą wideo; ma za zadanie zrobić film do szkoły. Spotyka swojego przyjaciela Bloo w salonie gier wideo. Nasz niebieski bohater pyta twórcę, jaki to temat prezentacji. Maks wtedy odpowiada mu, że jako temat prezentacji wybiera dom pani Foster. Jednak Bloo go krytykuje, uznając temat za nudny, i robi swoją pachą "efekty specjalne", by urozmaicić film.

Maks zostaje uczestnikiem konkursu[]

Nazajutrz rano w szkole jest dzień prezentacji. Podczas prezentacji Maks zostaje wyśmiewany przez swoich kolegów. Udaje się do gabinetu dyrektora szkoły. Okazuje się jednak, że film tak podoba się dyrektorowi, że wybiera Maksa na reprezentowanie szkoły w Konkursie Filmów Uczniów Szkół Podstawowych. Tylko musi nakręcić nowy, dwugodzinny film. Bloo jest zachwycony tym faktem.

Bloo zostaje reżyserem[]

Eduardo ogląda swój ukochany serial, Lauren poznaje świat. Jednakże Bloo przeszkadza mu w tym i pokazuje innym film, który nagrał. Efekty dźwiękowe Bloo są wkomponowane w scenę z Eduardo. Ed myśli, że ma problem z wydawaniem odgłosów z drugiej strony. Jakiś czas później w swoim studiu animacji twórca serialu, Craig McCraken (jako on sam), przegląda list od Eduardo dotyczący problemu z dźwiękiem. W tym samym czasie Bloo zostaje reżyserem i potrzebuje budżetu na realizację filmu. W związku z tym Maks sprzedaje swoją kolekcję zabawek.

Produkcja filmu[]

Następnego dnia Bloo zatrudnia słynnych aktorów, tworzy godną podziwu scenografię i wymyślny scenariusz, które pochłaniają mnóstwo pieniędzy. Po wydaniu budżetu filmu Maks musi w inny sposób zdobyć pieniądze. Postanawia tym razem sprzedać stare antyki pani Foster. Gdy w końcu realizacja filmu dobiega końca i nadchodzi czas bankietu, Eduardo przypadkowo zauważa pozostawioną przez Bloo kasetę z filmem jego i Maksa, kradnie ją i od jej połowy nagrywa swój program edukacyjny z Lauren, a inni tego nie sprawdzają.

Premiera i przegrana filmu[]

Wieczorem nadchodzi dzień premiery filmu na Konkursie w kinoteatrze. Maks wita wszystkich widzów i zaprasza na premierę swojego najnowszego filmu, a publiczność, w tym pracownicy szkoły, trzyma za niego kciuki. Zaczyna się projekcja filmu pod tytułem "T-Rexatron Wilk-kosmita III, Prequel w czasie: Nieubłagany" wyreżyserowanego przez Bloo. W tym filmie pokazani są Chudy, Koko w trzech kopiach, Mały dzieciak, Eduardo w wersji 3D. Gdy dochodzi do sceny Maksa i Bloo na rowerze, na wielkim ekranie pojawia się Lauren. Publiczność odrzuca film nakręcony przez Bloo, a jego twórca zostaje trafiony pomidorami.

Fakt przegranej w konkursie filmowym[]

Następnego dnia po południu Maks jest w pokoju pani Foster i usiłuje wyjaśnić sprawę ze sprzedanymi antykami. Bloo, który jest zły na siebie, siedzi na schodach i próbuje się dowiedzieć, dlaczego publiczność nie mogła przyjąć jego filmu. Maks mu wyjaśnia, że to dlatego, iż film nie miał zakończenia. Bloo zaczyna sobie kpić z zakończeń filmów, a w tym czasie następuje koniec odcinka.

Spoiler kończy się w tym miejscu.

Bohaterowie odcinka[]

Główni bohaterowie[]

Bohaterowie drugoplanowi[]

Bohaterowie tła[]

  • Oskar
  • ...i inni

Goście specjalni[]

Miejsca[]

Cytaty[]

  • Maks: Bloo, co w tym filmie jest o przyjaźni?
    Bloo: Statek nazywa się "Przyjaźń".

Ciekawostki[]

  • Maks w celu pozyskania funduszy na realizację filmu przyczynił się do kradzieży i sprzedaży na aukcji cennych antyków domu pani Foster. Co ciekawe, zakupione zostały właśnie przez panią Foster, nieświadomą kradzieży.
  • W tym odcinku dowiadujemy się, że Bloo jest uczulony na pomidory.
  • Kalendarz z przyszłości nie był podpisany datą, lecz po prostu słowem "przyszłość" (ang. future).
  • Scena, w której widać Maksa i Bloo na tle księżyca, jest nawiązaniem do sceny z filmu "E.T.".
  • W odcinku gościnnie pojawiają się Tom Hanks jako on sam oraz Craig McCracken jako sam twórca kreskówki.

Wyróżnienia[]

  • Za odcinek Fałszywy film James L. Venable oraz Jennifer Kes Remington wygrali Nagrodę Annie w kategorii Najlepsza muzyka w animowanej produkcji telewizyjnej.
Advertisement