Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Ninjago: Mistrzowie spinjitzu

Cyrus Borg - fikcyjna postać występująca w serialu animowanym Ninjago: Mistrzowie spinjitzu, dubbingowana w polskiej wersji przez Artura Pontka. Inżynier, wynalazca i właściciel Borg Industries oraz twórca robota P.I.X.A.L..

Historia[]

Wczesne życie[]

O przeszłości Borga dowiadujemy się sporo rzeczy. Odniósł w życiu wiele sukcesów, ale również kilka spektakularnych porażek (elektroniczny zestaw do cięcia papieru, elektryczna mata łazienkowa, atomowa szczoteczka do zębów czy turboodrzutowy, stratosferyczny wózek golfowy).

Cyrus Borg dostrzegł możliwości stworzone przez szkody, jakie wyrządziła w Ninjago City bitwa z Mrocznym Władcą. Odbudował je jako Nowe Ninjago City, pełne nowoczesnych technologii, a dokładnie w miejscu pokonania Mrocznego Władcy zbudował kompleks swojej firmy Borg Industries.

Po walce z Mrocznym Władcą[]

Cyrus Borg w miejsce Garmatronu wybudował wielką Wieże Borg, siedziby firmy Borg Industries. W dużej części dzięki niemu Miasto Ninjago doznało przełomu technologi i zostało Nowym Miastem Ninjago. Zawsze był kaleką, po pewnym czasie przesiadł się z wózka inwalidzkiego na cybernetyczne odnóża.

Po pewnym czasie odkrył Wirusa Mrocznego Władcy w systemie i został przez niego zmuszony do niewyjawienia tego sekretu.

Sezon trzeci - Reaktywacja[]

Spięcie[]

Cyrus Borg próbował ostrzec Ninja o powrocie Mrocznego Władcy. Zaprosił ich do swojej pracowni i dał im posąg, w którym schował Technoostrza, jedyną broń mogącą usunąć Cyfrowego Mrocznego Władcę. Schował w nim również nowe stroje, dzięki którym Ninja są niewykrywalni przez system. Kiedy władca dowiedział się o jego zdradzie, wpadł w furię i przemienił go w OverBorga.

Droga milczącej pięści[]

Unieruchomiony i nieprzytomny Borg był transportowany przez Mrocznego Władcę w zastępczym ciele. Po wysadzeniu w powietrze elektrowni przez Ninja, wydostał się spod kontroli władcy.

Zanik mocy[]

Kilka dni później Borg odzyskał przytomność. Został znaleziony przez grupę robotników. Zmartwił się zaginięciem dysku, gdzie się znajdował wirus Mrocznego Władcy. Odkrył także nagłe zniknięcie Wu.

Klątwa Złotego Władcy[]

Kiedy Ninja wrócili do Nowego Miasta Ninjago zabrał P.I.X.A.L. do swojej pracowni, gdzie za pomocą swojej asystentki przywrócił w niej prąd.

Starcie w cyberświecie[]

Następnie wpadł na pomysł by przenieść Ninja do Cyberświata, gdzie będą mogli zniszczyć Mrocznego Władcę. Podczas "podróży" umysłów wojowników do innego świata, Ninja Droidy zaatakowały Wieżę Borga, a następnie porwały wynalazcę.

Operacja: Arkturus[]

Biedny Borg - ponownie przemieniony w OverBorga - został wykorzystany przez Phytora i Ninja Droidy do budowy statku Arkturus w celu zdobycia dla władcy Złotych Broni.

W otchłani[]

Cyrus pod postacią OverBorga był wciąż wykorzystany przez Ninja Droidy, tym razem do przygotowania fabryki do budowy Złotej Zbroi dla Mrocznego Władcy. Po dotarciu do pracowni, usłyszał głosy mentorów. Za pomocą lasera zaczął ściąć stalowe liny, co zmusiło bohaterów do ucieczki.

Tytanowy ninja[]

Po zakończeniu operacji Arkturus, Mroczny Władca nakazał uwolnić Borga by ten mógł obserwować jego dzieło zniszczenia. Wynalazca wykorzystał to i schował się w Twierdzy Wytrwałości. Po pokonaniu Mrocznego Władcy jest widoczny na pogrzebie Zane'a gdzie wygłasza mowę.

Charakterystyka[]

Cyrus Borg jest postacią w serialu. Jest z zawodu inżynierem, wynalazcą i właścicielem firmy Borg Industries. Od zawsze jest osobą niepełnosprawną, ponieważ jego kończyny dolne są sparaliżowane. Jego zadaniem jest zatrudnianie nowych pracowników i ochroniarzy. Jego asystentką jest P.I.X.A.L., a po zniszczeniu Cryptora - przeprogramowane przez niego Ninja Droidy.

Wygląd[]

Borg ma szczupłą budowę ciała. Jest wysoki. Jego włosy są czarne. Nosi czarną koszulę oraz szary garnitur składający się z marynarki i spodni. Nosi także okulary.

Wystąpienia[]

Sezon trzeci - Reaktywacja[]

  • Spięcie
  • Droga milczącej pięści (brak wypowiedzianej kwestii)
  • Zanik mocy
  • Klątwa Złotego Władcy
  • Starcie w cyberświecie
  • Operacja: Artkturus (brak wypowiedzianej kwestii)
  • W otchłani (brak wypowiedzianej kwestii)
  • Tytanowy ninja

Sezon czwarty - Turniej Żywiołów[]

Advertisement