Cartoon Network Wiki
Advertisement
Cartoon Network Wiki

Za bramą ogrodu

Beatrice – fikcyjna postać występująca w mini-serialu animowanym Za bramą ogrodu, grana w polskiej wersji przez Lidię Sadową. Zaklęta w niebiesko-beżowo-pomarańczowego drozda przyjaciółka Wirta i Grega.

Historia[]

Beatrice jest córką pewnego małżeństwa i siostrą ok. dziewięciorga innych dzieci, z którymi mieszkała w młynie. Pewnego dnia rzuciła kamieniem w drozda, który przeklął ją, za co ją i resztę jej rodziny spotkała surowa kara – wszyscy zostali zamienieni w drozdy. Zamiast pozostania z krewnymi i pogodzenia się ze swoim losem, Beatrice postanowiła uciec do domu. W końcu zawarła umowę z Adelajdą z Połoniny, która obiecała jej magiczne nożyczki mogące zdjąć urok w zamian za dostarczenie jej młodych służących.

Pewnej nocy, kiedy Wirt i Greg zawędrowali do lasu, Beatrice na krótko spotkała się z braćmi, ale uciekła, gdy zbliżył się do nich Drzewiarz. Następnego dnia rano zaplątała się w krzaku i została uwolniony przez Wirta i Grega, którzy przechodzili pobliskim szlakiem. Beatrice zdecydowała się na podróż z braćmi do wioski zwanej Mogiłkowo, mówiąc im o Adelajdzie, którą nazywa dobrą wróżką mogącą pomóc im wrócić do domu.

Beatrice towarzyszyła Wirtowi i Gregowi w wiosce i była pierwszą, której przeszkadzała ekscentryczna uroczystość lokalnych mieszkańców, ludzi dyń. Gdy bracia zostali zmuszeni do kilku godzin pracy ręcznej przez Enocha, Beatrice udało się uwolnić Wirta i Grega z łańcuchów po tym, kiedy znaleźli w ziemi szkielet, i razem uciekli, udając się do Adelajdy. W czasie wędrówki okazało się, że Beatrice ma całkiem inne spojrzenie na otaczający ją świat niż Wirt i Greg, a także popada w kłótnię ze starszym bratem, którego nazywa nieudacznikiem. Po pobycie w leśnej szkole godzi się z Wirtem.

Trójka zatrzymała się na jedną noc w tawernie, aby zapytać o drogę, ale Beatrice natychmiast została wygoniona z gospody przez właścicielkę ze strachu przed nieszczęściem. Usiadła na zewnątrz w deszczu, próbując porozmawiać z koniem stojącym w szopie tawerny, ale usłyszała w lesie człowieka i udała się do niego, próbując na własną rękę znaleźć wskazówki. W czasie lotu w ciemności uderzyła w drzewo i straciła przytomność, ale została uratowana przez Wirta, który myślał, że mężczyzna może ją skrzywdzić.

Kolejnym punktem podróży Beatrice i braci była posiadłość Quincy'ego Endicotta. Dołączyli do niego na kolację, podczas której drozd przekonał barona, że ​​Wirt i Greg są jego bratankami. Przez to Beatrice chciała wyciągnąć od niego pieniądze potrzebne na prom płynący do Adelajdy. Gdy Greg razem z mężczyzną udał się na poszukiwania "ducha", Wirt razem z błękitnikiem postanowili rozejrzeć się po posiadłości. Beatrice wyznała starszemu z braci, że była kiedyś człowiekiem, ale została zmieniona w ptaka za uderzenie kamieniem drozda. Później, kiedy rzekomym "duchem" okazała się być Margueritte Grey, grupa opuściła dwór, otrzymując dwa grosze potrzebne na przepływ promem, jednak Greg wyrzucił je.

Beatrice, Greg i Wirt dostali się na prom, podróżując "na gapę". Mimo że zostali ścigani przez lokalne władze, udało im się bezpiecznie zakończyć przepływ, odwracając uwagę znajdujących się na okręcie żab. Po dotarciu na Połoninę, Beatrice starała się przekonać Wirta, aby nie iść do domu Adelajdy. Podczas gdy bracia śpią, leci sama do chaty czarownicy, aby spróbować przekonać kobietę do zrezygnowania z braci jako niewolników, i w zamian oferuje siebie.

Wkrótce Wirt i Greg pojawiają się w chacie Adelajdy, a gdy Wirt odkrywa plan czarownicy, uważa, że Beatrice zdradziła go i Grega. Drozd otwiera okno, pozwalając na dopływ świeżego powietrza, które topi wiedźmę. Starszy brat następnie kradnie nożyczki, które mogłyby przywrócić dziewczynie i jej rodzinę ludzką postać. Beatrice przez jakiś czas zostaje w chacie Adelajdy, szukając rozwiązania na swój ptasi problem, a także smucąc się i żałując, że oszukała Wirta i Grega. Po jakimś czasie postanawia odnaleźć braci. Po tym, jak Greg uratował Wirta przed zostaniem kolejną ofiarą Bestiusza, Beatrice znajduje topiącego się starszego brata w jeziorze, zabiera go w opiekę do swojej rodziny i na własną rękę postanawia odnaleźć Grega. Kiedy Wirt odzyskuje przytomność, udaje się na poszukiwania brata.

W czasie wędrówki spotyka Beatrice, której wybacza i razem z nią szuka Grega. Docierają do miejsca, w którym znajdują Bestiusza i Grega zmieniającego się w widmodrzew. Potwór próbuje zawrzeć umowę z Wirtem, obiecując, że może umieścić duszę Grega w latarni i będzie żył tak długo, jak długo będzie palić się lampa. Chłopak jednak odrzuca jego ofertę i zauważa, że Bestiusz ma taką obsesję na punkcie utrzymywania światła w latarni, tak jakby to jego dusza znajdywała się w lampie. Kiedy Wirt grozi zdmuchnięciem płomienia, jego przypuszczenia okazują się prawdą. Starszy brat daje latarnię Drzewiarzowi, który gasi ją, niszcząc Bestiusza, i wraca razem z Gregiem do domu. Przed odejściem, Wirt daje Beatrice magiczne nożyczki, które mogą zdjąć urok z jej i jej rodziny.

W epilogu okazuje się, że Beatrice i jej rodzina są ponownie ludźmi i wrócili do domu. Tam jej matka podaje jej jedzenie, mówiąc, aby jadła "błotko". Dziewczyna prosi mamę, aby nie nazywała tego "błotkiem", a kobieta żartobliwie mówi: "A co mi zrobisz", pytając, czy znowu zamieni wszystkich w ptaki. Cała jej rodzina śmieje się histerycznie.

Charakterystyka[]

Beatrice jest główną postacią w serialu. Jest młodą dziewczyną, z którą zaprzyjaźniają się Wirt i Greg. Jest najstarsza z dziewięciorga rodzeństwa. Mieszka w młynie. Kiedyś rzucała kamieniem w drozda za co ją i resztę jej rodziny spotkała surowa kara – wszyscy zostali zamienieni w drozdy. Po raz pierwszy Beatrice pojawia się w pierwszym odcinku Stary młyn. W ostatnim dziesiątym odcinku Nieznandia, za sprawą magicznych nożyczek Beatrice, jej rodzice i reszta rodzeństwa odzyskują swoją ludzką postać.

Wygląd[]

Beatrice jest wysoką piętnastolatką. Jest szczupła. Jej włosy są rudo-brązowe. Jako człowiek nosi niebieską suknię, czarne buty oraz charakterystyczne nakrycie głowy. Jako drozd, w którego została zamieniona za karę, ma niebiesko-beżowo-pomarańczowe pióra z czarnymi kropkami na brzuchu.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Jej postać jest inspirowana bohaterką Komedii omyłek Dantego.

Wystąpienia[]

Advertisement