FANDOM

Disambig.png Ten artykuł dotyczy postaci z klasycznej wersji "Atomówek". Zobacz też: Bajka z "Atomówek" z 2016 roku.
This-is-the-best-gift-ever-dad-powerpuff-girls-movie-9885303-427-320
Bajka
Bohaterka serialu 250px-The Powerpuff Girls
250px-The Powerpuff Girls
Bajka Atomus (ang. Bubbles Utonium) – fikcyjna postać występująca w oryginalnej serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Jolantę Wilk.

Przez siostry jest uznawana za najwrażliwszą i najsłodszą Atomówkę. Jest także jedną z trzech córek Profesora Atomusa, a także uczennicą zerówki w Przedszkolu "Pod Dębami".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny

Atomówki w dniu ich narodzin.

O pochodzeniu Bajki, jednej z głównych bohaterek, możemy dowiedzieć się prosto z czołówki serialu. Wraz z siostrami Bójką i Brawurką, została stworzona przez Profesora Atomusa, który próbował stworzyć idealne dziewczynki z cukru, słodkości (w oryginalnej wersji z przypraw) i różnych śliczności, ale popchnięty przez małpkę Jojo – rozbił naczynie ze "Związkiem X", które dostało się do mieszaniny. W wyniku eksplozji narodziła się Bajka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walczyć ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Bajki rozpoczyna się w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku uciekała przed karaluchem, którego Brawurka próbowała zabić. Została przypadkowo zamieniona w szczeniaka o blond sierści (odc. Pieski świat). Przeraziło ją zachowanie Brawurki, która nazwała Elmera "klejojadem". Wraz z siostrami sterowała robotem bojowym zwanym Dynamo (odc. Panna Dynamo).

W odcinku Przeprowadzka miała wraz z rodziną nieudaną przeprowadzkę do Citiesville. Została trafiona belką w głowę, przez co straciła pamięć i stała się Mojo Jojo (odc. Bajka Mojo Jojo). Wraz z Brawurką przez nieuwagę zniszczyła Bójce jej fryzurę (odc. O mały włos). Zamieniła się ciałem z Burmistrzem (pod koniec z Narratorem) po nieudanym eksperymencie swojego ojca (odc. Krytyczny kryzys). Zemściła się na swojej siostrze za zniszczenie jej kredy (odc. Jak cię widzą tak cię rysują). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się ze swoją nową sąsiadką – Robin. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. W tym samym odcinku otrzymała ocenę celującą z klasówki. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką powiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Charakterystyka Edytuj

Bajka jest jedną z trzech córek Profesora Atomusa oraz najlepszą uczennicą w szkole. Bywa czasem wrażliwa i dziecinna. Jest pogardzana przez swoje siostry i przeciwników. Czasami zdarza jej się uratować sytuację. Lubi rysować kolorowymi kredkami i bawić się. Uwielbia zwierzęta. Jej ulubioną zabawką jest pluszowy Osiek.

Ma zdolność komunikowania się w każdym języku, m.in. zwierzęcym. Jako jedyna z drużyny potrafi bez użycia przemocy rozwiązywać problemy. Po raz pierwszy występuje w pierwszym epizodzie pierwszego odcinka serii Wygląd zewnętrzny, w którym na samym początku ucieka przed karaluchem. Jej składnikiem jest cukier, a kolorem – błękit. Natomiast jej groźnym rywalem jest Bubel – jeden z Super Mocnych Chłopaków.

Wygląd Edytuj

Bajka-pic

Bajka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże błękitne oczy. Jej blond włosy są spięte w dwa kucyki. Nosi błękitną sukienkę z czarnym paskiem na środku, długie białe rajstopy i czarne buciki.

Na wyjazd na plażę i na basen zakłada pełny (w niektórych odcinkach dwuczęściowy) kostium kąpielowy. Na zabawy zimowe zaś zakłada błękitną kurtkę z czarnym paskiem oraz granatowy komplet zimowy – czapkę szalik i rękawiczki. Strój zimowy uzupełniają nauszniki.

Galeria Edytuj

Bajka S5E3P1
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z języka angielskiego oznacza "bańki mydlane".
  • W odcinku Bajka Mojo Jojo po rąbnięciu się w głowę o klucz mechaniczny myślała, że jest Mojo Jojo.
  • Choć Atomówki są tego samego wieku, Bajka pełni rolę tej najmłodszej, ze względu na swoje dziecinne i łatwowierne usposobienie.
  • Jedynym odcinkiem, w którym się nie pojawia, jest Wojna ojców.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry