FANDOM

Disambig.png Ten artykuł dotyczy postaci z klasycznej wersji "Atomówek". Zobacz też: Bójka z "Atomówek" z 2016 roku.
250px-The Powerpuff Girls

Bójka Atomus (ang. Blossom Utonium) - fikcyjna postać występująca w oryginalnej serii Atomówki, dubbingowana w polskiej wersji przez Beatę Jankowską-Tzimas.

Jest samozwańczą liderką Atomówek i jedną z córek Profesora Atomusa, a także uczennicą zerówki w Przedszkolu "Pod Dębami".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Narodziny

Atomówki w dniu ich narodzin

O pochodzeniu Bójki, jednej z trójki Atomówek, możemy się dowiedzieć z czołówki serialu oraz fabuły filmu pełnometrażowego Atomówki. Wraz z siostrami Bajką i Brawurką, została stworzona przez Profesora Atomusa, który próbował z "cukru, słodkości (w wersji oryginalnej – przypraw) i różnych śliczności" stworzyć idealne dziewczynki, ale przypadkowo rozbił naczynie, z którego do mieszaniny dostał się "Związek X". W wyniku eksplozji narodziła się Bójka z siostrami. Kiedy dziewczynki uświadomiły sobie, że mają supermoc, postanowiły wykorzystywać ją w słusznym celu: walce ze złem i przestępczością.

Dalsze losy Edytuj

Właściwa historia Bójki ma miejsce w odcinku Wygląd zewnętrzny. W tym odcinku robiła porządek poprzez zamknięcie wszystkich karaluchów w słoiku. Została przypadkowo przemieniona w rudego szczeniaka (odc. Pieski świat). Nie była zadowolona ze swojej siostry, Brawurki, która nazywała Elmera "klejojadem". Sterowała stworzonym przez swojego ojca robotem Dynamo (odc. Panna Dynamo).

Wraz z rodziną miała nieudaną przeprowadzkę do Citiesville (odc. Przeprowadzka). Miała spotkanie z emerytowanymi superbohaterami (odc. Upadli bohaterowie). Ukrywała się przed innymi z powodu przypadkowo zniszczonej przez swoje siostry fryzury (odc. O mały włos). Zamieniła się ciałem z Panną Sarą Bellą po nieudanym eksperymencie swojego ojca (odc. Krytyczny kryzys). W odcinku Super koleżanki zaprzyjaźniła się z Robin – nową sąsiadką Atomówek. Walczyła z niszczycielskimi nanobotami (odc. Zabójczy deszcz).

W odcinku Przeklinanie nie popłaca przez przypadek wypowiedziała wulgarne słowo. Pojedynkowała się z włamywaczem w odcinku Na złodzieja czapka koli. Została powiększona przez Mojo Jojo pompką zwiększającą (odc. Większy, nie znaczy lepszy).

Charakterystyka Edytuj

Bójka lubi się uczyć i jest najmądrzejszą nie tylko z Atomówek, lecz wszystkich dzieci w szkole. Jest bardzo zarozumiała. Podczas walki kładzie nacisk głownie na taktykę, w niektórych przypadkach próbuje dyplomacji. Ma umiejętność zamrażania dookoła wszystkiego. Jej składnikiem są różne śliczności, a kolorem – róż. Natomiast jej przeciwnikiem jest Bryk – lider drużyny Super Mocnych Chłopaków.

Wygląd Edytuj

Bójka-pic

Bójka jest identycznego wzrostu jak swoje siostry. Ma okrągłą głowę i duże różowe oczy. Jej długie rude włosy są przywiązane czerwoną kokardką i spięte z tyłu spinką ozdobioną sercem; bywają także obiektem zazdrości ze strony swych sióstr. Nosi różową sukienkę z czarnym paskiem, długie białe rajstopy i czarne buciki.

Na wyjazd na plażę i na basen zakłada pełny (w niektórych odcinkach dwuczęściowy) kostium kąpielowy. Na zabawy zimowe zaś zakłada różową kurtkę z czarnym paskiem oraz czerwony wełniany komplet – czapkę, szalik i rękawiczki. Strój zimowy uzupełniają nauszniki.

Galeria Edytuj

Bójka sklep
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię dla tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej imię z języka angielskiego oznacza "kwitnący kwiat".
  • Choć Atomówki są tego samego wieku, Bójka pełni rolę najstarszej, ze względu na swoje ambicje przywódcze.
  • Jedynym odcinkiem, w którym się nie pojawia, jest Wojna ojców, chociaż pojawia się jedynie w wspomnieniach.

Wystąpienia Edytuj

Whoopass Stew!

Odcinki pilotowe

Sezon pierwszy

Sezon drugi

Sezon trzeci

Sezon czwarty

Film pełnometrażowy

Sezon piąty

Sezon szósty

Odcinki specjalne

Gry