FANDOM

Treść

250px-The Powerpuff Girls

Atomówki (ang. The Powerpuff Girls Movie) - kinowa wersja amerykańskiego serialu animowanego Atomówki, stanowiąca prequel fabuły. W tym filmie ukazana jest historia narodzin Atomówek.

Wprowadzenie Edytuj

Gdy miasto Townsville terroryzują złoczyńcy, Profesor Atomus postanawia stworzyć grupkę idealnych dziewczynek z cukru, słodkości i różnych śliczności. Podczas produkcji naukowiec zostaje popchnięty przez zwierzę laboratoryjne - Mojo Jojo - i przypadkowo rozbija naczynie ze Związkiem X, który dostaje się do mieszaniny. W wyniku gwałtownego wybuchu przychodzą na świat Atomówki o imionach Bójka, Bajka i Brawurka, które od tej pory postanawiają poświęcić walce ze złem i występkiem.

Streszczenie Edytuj

Miasto Townsville zostaje sterroryzowane przez groźnych przestępców, więc Profesor Atomus decyduje się stworzyć idealne dziewczynki używając cukru, słodkości i różnych śliczności. W czasie produkcji, szympans Jojo popycha naukowca, przez co ten przypadkowo dodaje do mieszanki jeszcze jeden składnik - Związek X. W wyniku wybuchu rodzą się trzy urocze dziewczynki. Profesor Atomus nadaje im imiona Bójka, Bajka i Brawurka. Później odkrywa, że jego córki mają super moce. Daje im prezenty i przygotowuje dla nich nowy pokój. Na drugi dzień Profesor Atomus zaprowadza dziewczynki do szkoły. Już pierwszego dnia w szkole bawią się w berka z użyciem super mocy i przypadkowo demolują miasto, przez co za równo Panna Keane oraz Burmistrz jak i reszta mieszkańców nie akceptują ich. A w dodatku ich twórca zostaje aresztowany i przesłuchany przez policję. Wkrótce przerażone dziewczynki ratuje Jojo, z którym później współpracują. Okazuje się później, że ich zwierzak, który porwał wszystkich jego kuzynów z ZOO i polał ich Związkiem X przyniesionym przez nasze bohaterki, nazywa się teraz Mojo Jojo. A w dodatku porywa Profesora. Trzy dziewczynki pokonują wszystkich zmutowane małpy, a z pomocą ich twórcy także - Mojo Jojo. Dzięki odwadze Bójka, Bajka i Brawurka zdobywają sympatię wśród mieszkańców Townsville. Od tej pory trzy superbohaterki zaczynają współpracę z ratuszem w celu oczyszczenia miasta z przestępczości. W epizodzie końcowym zostają nazywane przez narratora "Atomówkami".

Fabuła Edytuj

Narodziny Atomówek i nadawanie im imion Edytuj

Nowy pokój dla dziewczynek Edytuj

Pierwszy dzień w szkole Edytuj

Demolka w mieście Edytuj

Brak akceptacji w szkole i aresztowanie Profesora Edytuj

Jojo ratuje Atomówki i proponuje im współpracę Edytuj

Wycieczka do ZOO i porwanie małp Edytuj

Powrót Profesora do domu Edytuj

Narodziny Mojo Jojo i porwanie Profesora Edytuj

Atomówki ratują Townsville Edytuj

Początek współpracy z miastem Edytuj

Bohaterowie filmu Edytuj

Tumblr o9r6x8eQYH1tsee73o2 1280
Tumblr o9r6x8eQYH1tsee73o1 1280

Główni bohaterowie Edytuj

Bohaterowie drugoplanowi Edytuj

Bohaterowie tła Edytuj

...i inni

Obiór Edytuj

Box office Edytuj

Film "Atomówki" zarobił łącznie 11 milionów 400 tysięcy dolarów w Stanach Zjednoczonych i 5 milionów dolarów w innych krajach; łącznie 16 milionów 400 tysięcy dolarów w stosunku do budżetu produkcyjnego 11 milionów dolarów.

Krytyka w mediach Edytuj

Film "Atomówki" spotkał się z pozytywnymi recenzjami od krytyków. Serwis filmowy Rotten Tomatoes okazał obrazowi 69-procentowe wsparcie (średnia ocen wyniosła 6,2/10). W serwisie Metacritic średnia ocen wyniosła 65 na 100 punktów. W serwisie IMDb zaś średnia ocen wyniosła 6,5/10.

Ciekawostki Edytuj

  • Film został wydany na DVD z polskimi napisami.
    • Film pojawił się na kanałach HBO i TVN Siedem w wersji lektorskiej. Nie był emitowany w Polsce na Cartoon Network.
  • Produkcja filmu trwała od października 1999 do maja 2002 roku